نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

ممانعت از ادامه تحصیل یک دانشجوی کُرد در بوکان

2-ژانویه-2014

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: یک دانشجوی دختر کُرد دانشگاه پیام نور شهر بوکان که پیشتر از سوی نیروهای اطلاعاتی بازداشت شده بود، از ادامه تحصیل محروم گردید.

 

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، حراست دانشگاه پیام‌نور بوکان به افسانه بایزیدی دانشجوی کُرد این دانشگاه پس از آزاد شدن از زندان اعلام کرده است: “تا هنگامی که مراحل قانونی پرونده وی در دادگاه سپری و مشخص نگردد، حق ادامه تحصیل ندارد.”

 

افسانه بایزیدی دانشجوی دانشگاه پیام نور بوکان، پس از آزاد شدن از زندان برای ادامه تحصیل به دانشگاه مراجعه نموده بود که با این برخورد مسئولان حراست دانشگاه روبه‌رو گردید.

 

این برخورد حراست دانشگاه پیام نور بوکان در حالی است که این دانشجوی کُرد پس از آزاد شدن از زندان، تاکنون از سوی شعبه بازپرسی دادگاه احضار نشده است و این امکان وجود دارد که زمان رسیدگی به پرونده وی تا شش ماه به طول بیانجامد.

 

افسانە بایزیدی دانشجوی دانشگاه پیام‌نور بوکان همراه با برادرش “شاهو”، روز ٢۵ آبان‌ماه از سوی نیروهای اطلاعاتی در شهر بوکان بازداشت شدە بودند.

 

این خواهر و برادر بوکانی، پس از بیست روز بازداشت و نگهداری در اداره اطلاعات بوکان با تودیع وثیقه یکصد میلیون تومانی موقتا از زندان آزاد شدند.

زندانیان