نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

ممانعت از اعزام حمیدرضا مرادی به بیمارستان برای چندمین بار

3-نوامبر-2013

گروه خبری: اقلیت های دیني -

سایت نفس در قفس: صبح روز شنبه ۱۱ آبان‌ماه برای چندمین بار از اعزام حمیدرضا مرادی سروستانی، زندانی بند ۳۵۰ زندان اوین به بیمارستان ممانعت شد.

 

به گزارش مجذوبان نور، صبح روز شنبه برای چندمین بار مامورین امنیتی بند ۳۵۰، از اعزام آقای حمید رضا مرادی سروستانی به بیمارستان ممانعت کردند. دلیل این اقدام اجبار در استفاده از لباس زندان و استفاده از دسبند بوده که این درویش به دلیل غیرقانونی دانستن این کار از استفاده از آن‌ها امتناع کرد.

 

وضعیت جسمی حمیدرضا مرادی از مدافعان حقوق دراویش و مدیران سایت مجذوبان نور که بیش از ۲ سال است در زندان اوین تهران در حبس بسر می‌برد وخیم گزارش شده و این درویش نیاز جدی به مراقبت‌های پزشکی در مراکز درمانی تخصصی دارد که با وجود فشارهای غیرقانونی مقامات قضایی و امنیتی از انتقال این درویش زندانی به مراکز درمانی جلوگیری به عمل می‌آید.

 

وخامت حال این درویش و زندانی عقیدتی تا حدی است که چند روز پیش کلمه گزارش داد ۳۱ زندانی سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین و در بیانیه‌ای نسبت به وضعیت جسمی حمیدرضا مرادی و مصطفی دانشجو ابراز نگرانی کرده و رفتارهای غیر قانونی اعمال شده بر وکلای زندانی دراویش گنابادی محبوس در این بند را محکوم کردند.

 

این درویش و زندانی سیاسی، از انسداد ۷۰ درصدی عروق ناحیه پا رنج برده و به مراقبت‌های تخصصی پزشکی در مراکز درمانی خارج از زندان اوین نیاز دارد که با دستور مقامات امنیتی و قضایی انتقال این درویش فقط در صورت دستبند و پوشش لباس زندان صورت می‌پذیرد، که به دلیل غیر قانونی بودن این دستور، این زندانی عقیدتی به خواستهٔ مامورین امنیتی تن نداده و همچنان از انتقال این زندانی عقیدتی به خارج از زندان جلوگیری می‌شود.

 

عدم رسیدگی و توجه به سلامت و درمان زندانیان سیاسی به حدی رسیده که کلمه گزارش داد: بعد از ظهر روز شنبه، ۴ تن زندانیان سیاسی بند ۳۵۰، در اعتراض به وضعیت زندانیان بیمار که نیاز به رسیدگی پزشکی در خارج از زندان دارند و عدم توجه مسئولین زندان به وضعیت وخیم آنان دست به اعتصاب غذا زده‌اند. اسامی این افراد عبدالفتاح سلطانی، امیر خسرو دلیر ثانی، سعید مدنی و مهدی خدایی اعلام شده است. همچنین تمام زندانیان بند ۱۲ زندان رجایی شهر نیز در اعتراض به عدم توجه به سلامت زندانیان این بند نیز دست به اعتصاب غذا زدند.

 

مصطفی دانشجو از وکلای دادگستری محبوس در زندان اوین نیز که چندی پیش پس از بی‌هوشی‌های مکرر به صورت اوژانسی به بیمارستان منتقل شد، پس از مطلع شدن از ممانعت مجدد از اعزام آقای حمید مرادی به بیمارستان، با وجود نامناسب بودن وضیعت جسمی خود، طی نامه‌ای به خطاب به ریاست بخش در بیمارستان شهدای تجریش، نسبت ممانعت اعزام آقای مرادی به بیمارستان و اقدام و دخالت ناروای افراد غیر مسئول در امر درمان زندانیان سیاسی عقیدتی علارغم توصیه موکد پزشکان معالج بر ادامه درمان اعتراض کرده و خواستار ترک بیمارستان به مقصد زندان اوین شد. اما تاکنون با درخواست وی مبنی بر ترخیص زودهنگام موافقت نشده است.

 

آقای حمیدرضا مرادی و مصطفی دانشجو چندی پیش در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به رای قاضی صلواتی به ترتیب به ۱۰. ۵ سال و ۷ سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

زندانیان