نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

ممانعت از اعزام یک درویش گنابادی زندانی به بیمارستان

6-فوریه-2019

گروه خبری: اقلیت های دیني -

سایت نفس در قفس: علیرضا لک، از دراویش گنابادی محبوس در زندان تهران بزرگ، علیرغم نیاز به عمل جراحی از اعزام به بیمارستان محروم مانده است. این در حالی است که خانواده این درویش زندانی مقدمات پذیرش وی در بیمارستان را نیز آماده کرده‌اند.

به گزارش مجذوبان نور، روز سه‌شنبه ۱۶ بهمن‌ماه ۱۳۹۷، علیرضا لک، از دراویش گنابادی محبوس در زندان تهران بزرگ به دلیل فتق کشاله ران به بهداری این زندان منتقل شد و علیرغم نیاز فوری به عمل جراحی، با ممانعت مسئولان زندان از اعزام وی به بیمارستان مواجه شد.

بر اساس این گزارش، علیرضا لک به دلیل شدت درد در ناحیه پا توان راه رفتن ندارد. از طرفی خانواده لک به مسئولان زندان اعلام کرده‌اند که تامین هزینه‌های درمانی فرزندشان را به عهده می‌گیرند؛ با این حال تاکنون به این درویش گنابادی محبوس در زندان تهران بزرگ اجازه اعزام به بیمارستان داده نشده است.

علیرضا لک از دراویش گنابادی بازداشت شده در حوادث گلستان هفتم است که به دلیل برخوردهای مسئولان قضایی و امنیتی با دراویش بازداشتی از حضور در جلسه دادگاه خودداری کرده و نهایتا با حکم غیابی دادگاه انقلاب به ۷ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

زندانیان