نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

ممانعت سپاه پاسداران از بستری شدن حسین رونقی / وخامت حال مادر وی

3-سپتامبر-2013

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: حسین رونقی ملکی در بیست و ششمین روز اعتصاب غذا به بدلیل خونریزی و عفونت کلیه و دستگاه گوراشی به بیمارستان خمینی تهران جهت بستری شدن و مداوا اعزام شد.
به گفته شاهدان وی در پی اعتصاب غذا و خونریزی مداوم گوارشی بشدت لاغر و ضعیف شده است به گونه ای که نمی توانسته تعادل خود را حفظ کند.
حسین رونقی در پی اصرار ماموران برای دستبند زدن به هنگام بستری شدن و توهین و فحاشی دژبان بیمارستان به پدر و مادر وی و خود او، با وجود اوضاع وخیم جسمی در اعتراض به اینگونه برخوردهای غیرقانونی و خودسرانه به زندان بازگشته است.

از سوی دیگر یک شاهد عینی به خبرنگار نفس در قفس گفت: «حسین رونقی امروز ۱۲ شهریور ماه با دستور دادستان به بیمارستان خمینی منتقل شده بود که با حضور ماموران سپاه پاسداران و اهانت به پدر و مادر وی به زندان بازگردانده شد.»

این منبع هم‌چنین ادامه داد: «ماموران سپاه در پاسخ به این موضوع که حسین با دستور دادستان در بیمارستان بستری شده به دادستان نیز توهین کردند.»

گزارش‌های دریافتی هم‌چنین حاکی از وخامت حال زلیخا موسوی، مادر حسین رونقی ملکی در شانزدهمین روز اعتصاب غذا و انتقال وی به بیمارستان است.

وی عصر امروز و در پی وخامت وضعیت جسمی، به بیمارستان پارسا منتقل گردید. حال جسمی زلیخا موسوی پس از بازگرداندن فرزندش به زندان وخیم تر گزارش شده است.

با وجود وخامت اوضاع جسمی این مادر و فرزندش مئولان همچنان نسبت به این جریان بی توجهی می کنند .

زندانیان