نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

منصور فرج زاده از زندان مشهد آزاد شد

1-سپتامبر-2019

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: منصور فرج زاده، شهروند اهل قوچان، روز گذشته با پایان دوران محکومیت خود از زندان مشهد آزاد شد. وی در بهمن ماه سال گذشته توسط دادگاه انقلاب این شهر به ۵ ماه حبس محکوم شد و از تاریخ ۲۲ فروردین ماه امسال جهت تحمل حبس در زندان مشهد بسر می‌برد.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۸، منصور فرج‌زاده، ۳۰ ساله فرزند رجب از اهالی شهرستان قوچان در استان خراسان رضوی از زندان مشهد آزاد شد.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است: “وی باید با احتساب دوران بازداشت قبل از صدور حکم، روز ۱۷ تیرماه آزاد می‌شد. با این حال تاکنون به دلایل نامعلومی از آزادی‌اش ممانعت به عمل آمده بود”.

آقای فرج زاده هفته دوم بهمن ۹۷ به اتهام “همکاری با یکی از گروه های مخالف نظام” توسط دادگاه انقلاب شهرستان قوچان در استان خراسان رضوی به تحمل پنج ماه حبس محکوم شده بود. وی در تاریخ ۲۳ فروردین ماه سال جاری جهت اجرای حکم بازداشت و به زندان مشهد منتقل شده بود.

گفتنی است که بازداشت منصور فرج زاده در تاریخ ۴ مهرماه ۹۶ در ارتباط با ابراز شادی های بعد از برگزاری رفراندوم استقلال اقلیم کردستان عراق صورت گرفته بود. این شهروند ۲۹ ساله روز پنجشنبه ۹ آذر ۹۶ بعد از نزدیک به دو ماه بازجویی با تودیع وثیقه تا پایان مراحل دادرسی از بازداشتگاه اداره‌ی اطلاعات آزاد شده بود.

برچسب ها:

زندانیان