نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

مهدی معتمدی مهر، به یک سال حبس محکوم شد

14-فوریه-2019

گروه خبری: آزادی بیان -

سایت نفس در قفس: مهدی معتمدی مهر، عضو دفتر سیاسی و مسئول کمیته آموزش و پژوهش نهضت آزادی ایران، به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران» توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب کرج به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش نهضت آزادی، مهدی معتمدی مهر، عضو دفتر سیاسی و مسئول کمیته آموزش و پژوهش نهضت آزادی ایران، به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران» توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب کرج به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

بنا بر این گزارش این حکم در پی شکایت سازمان اطلاعات سپاه استان البرز از وی برای شرکت در جلسه پرسش و پاسخ حوزه کرج حزب اتحاد ملت ایران صادر شده است. بنابر اظهارات آقای معتمدی مهر، دادگاه در حالی تصمیم گرفته که او گزارش را خلاف واقع می داند و می‌گوید به درخواست فایل صوتی از سوی بازپرس مربوطه پاسخ داده نشده است.

در رابطه با همین پرونده، اتهام دیگری نیز مبنی بر نشر اکاذیب علیه وی مطرح است که در دادگاه عمومی رسیدگی شده و کماکان در حال بررسی است.

لازم به یادآوریست که مهدی معتمدی در تاریخ ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ پس از تحمل ۴ سال حبس از زندان رجایی شهر آزاد شده بود. این در حالی بود که دو ماه پیش از آزادی و متعاقب نامه بهداری زندان مبنی بر عدم قبول مسئولیت نسبت به تامین سلامتی معتمدی مهر، دادستان تهرآن کتبا با تبدیل مجازات او به جزای نقدی موافقت کرد اما به جهت تعلل اداری، این دستور عملا بی نتیجه ماند و تا آخرین روز حبس را در زندان به سر برد.

معتمدی مهر در اسفند ۱۳۹۱ با طرح شکایات و اتهاماتی از سوی وزارت اطلاعات وقت مبنی بر آموزش اینترنت به اعضاء، حمایت از کاندیداتوری کاندیدایی خاص در انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ و دیدار و کمک به خانواده های زندانیان سیاسی بازداشت شد. این عضو نهضت آزادی حدود ۴ ماه به طور غیرقانونی و به جهت اجرای حکم قطعی پیشین در بازداشتگاه ۲۰۹ تحت شرایط دشوار و فشارهای شدید نگهداری شد که ابتلاء به بیماری حاد قلبی، بیهوشی های مکرر، سرگیجه و بروز سنگکوب از جمله پیامدهای این دوران بود.

در جریان اعتراضات مردمی سال ۱۳۸۸ تعداد زیادی از اعضاء و علاقمندان نهضت آزادی ایران بازداشت و تعدادی از آنها پس از صدور حکم به زندان رفتند.

زندانیان