نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

مهدی کوخیان به زندان مراغه بازگردانده شد

6-ژانویه-2014

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: مهدی کوخیان فعال مدنی آذربایجانی از زندان مرکزی تبریز به زندان مراغه بازگردانده شد.

 

به گزارش اویان نیوز، یکشنبه ۱۵دی۹۲ مسئولان زندان مرکزی تبریز مهدی کوخیان فعال مدنی آذربایجانی را به زندان مراغه انتقال دادند.

 

مسئولان زندان تبریز به این فعال آذربایجانی عنوان نموده اند انتقال مجدد وی به زندان مراغه به دلیل “کمبود فضای زندان تبریز” می باشد.

 

مسئولان زندان تبریز مهدی کوخیان را با پابند و دست بند بوسیله اتوبوس شرکت واحد به میدان راه آهن شهر تبریز انتقال داده اند.

 

دوشنبه ۹دی۹۲ مهدی کوخیان فعال مدنی آذربایجانی به دستور پیمان محمد پور دادستان ملکان از سوی ماموران اطلاعات نیروی انتظامی ملکان به اجبار به زندان مرکزی تبریز منتقل گردید.

 

چهارشنبه ۴دی۹۲ مسئولان زندان مراغه بنا به دستور دادستان ملکان برای انتقال اجباری مهدی کوخیان به زندان مرکزی تبریز اقدام نمودند که پس از اعتراض این فعال مدنی به این دستور و مقاومت در برابر اجرای آن مورد ضرب و شتم شدید مسئولان زندان مراغه قرار گرفت. در همان روز ماموران با پای برهنه وی را به زندان مرکزی تبریز منتقل نمودند که به دلیل عدم پذیرش مقامات قضایی در تبریز به زندان مراغه بازگردانده شد.

 

این فعال آذربایجانی روز ۴خرداد۹۲ توسط ماموران امنیتی بازداشت و روز ۸خرداد۹۲ به زندان مراغه منتقل گردید.

 

وی روز ۱۵تیر۹۲ در شعبه ۱ دادگاه انقلاب مراغه محاکمه و به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام مجددا به ۱ سال حبس تعزیری محکوم گردید. قاضی داور نیا رییس دادگاه انقلاب مراغه به استناد سابقه محکومیت وی در دادگاه انقلاب و گزارش وزارت اطلاعات رای به محکومیت مهدی کوخیان داده است.

 

سابقا مهدی کوخیان روز ۲۲اسفند۹۱ در دادگاه مراغه محاکمه و به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

 

پیشتر به رغم وخامت وضعیت سلامتی وی، دادستان مراغه با درخواست این فعال آذربایجانی جهت اعزام به پزشک متخصص برای درمان بیماری کلیوی وی مخالفت نموده بود.

 

پیش از این مهدی کوخیان روز ۱۱دی۹۱ درشهرستان ملکان به همراه عباس(اوختای) ولیزاده بازداشت و پس از ۳ماه نیم بازداشت به قید وثیقه ۴۰میلیون تومان از زندان مراغه آزاد گردید.

زندانیان