نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

مهدی کوخیان فعال مدنی آ‌ذربایجانی به مرخصی استعلاجی اعزام شد

24-اکتبر-2013

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: مهدی کوخیان فعال مدنی آذربایجان از زندان مراغه به مرخصی اعزام شد. این فعال مدنی روز سه شنبه ۳۰ مهر ماه ۹۲ با قرار وثیقه ۸۰ میلیون تومانی از زندان مراغه به مدت ۵ روز به مرخصی استعلاجی اعزام شده است.

 

به گزارش آذوح، این فعال مدنی آذربایجان که علاوه بر ناراحتى معده از بیمارى سرطان نیز رنج مى برد و مى بایست بطور مداوم تحت عملیات شیمى درمانى قرار گیرد در خواست مرخصی کرده بود که مسئولین زندان برای مداویش با مرخصی وی موافقت نموده اند.

 

لازم به یاد اوری است که این فعال مدنی روز شنبه ۴ اردیبهشت ماه، با ضرب و شتم نیروهای امنیتی، متعلق به اطلاعات سپاه، بازداشت شد.

 

مهدی کوخیان در ۱۱ دی ماه ۹۱ درشهرستان ملکان بازداشت شده اند که به یک سال حبس تعزیری محکوم شده اند. و پس از چند ماه بازداشت موقت در ۲۶ فروردین به قید وثیقه ۴۰۰ میلیون ریالی از زندان مراغه آزاد شده بود.

 

وی روز یکشنبه ۱۸ فروردین ۹۲ به اعتصاب غذای خشک دست زد که مسئولین زندان مراغه بعد از اعتصاب غذا، این فعال آذربایجانی را به بند قرنطینه زندان مراغه منتقل کرده بودند که این فعال مدنی روز شنبه ۲۴ فروردین ۹۲ در اعتراض به حکم دادگاه انقلاب مراغه و همچنین رد درخواست مرخصی و عدم صدور قرار وثیقه اقدام به دوختن لبهای خود در زندان مراغه نمود.

برچسب ها:

زندانیان