نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

موج بازداشت فعالین اهوازى هم‌چنان ادامه دارد

14-می-2017

گروه خبری: اقلیت های دیني - اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: موج بازداشت فعالان عرب در اهواز که از فروردین گذشته آغاز شده، هم‌چنان ادامه دارد.

به گزارش «نفس در قفس»، نیروهاى اداره‌ی اطلاعات و اطلاعات سپاه پاسداران طی فروردین و اردیبهشت ماه سال جارى ده‌ها تن از فعالین عرب را در اهواز بازداشت کرده‌اند.

هفته گذشته و در روزهای ۱۷ و ۱۹ اردیبهشت ماه نیروهاى اطلاعات سپاه پاسداران چند تن از فعالان اهل سنت در منطقه زرگان در شمال شهر اهواز را بازداشت کردند.

بنا به گزارش فعالان حقوق بشر محلی، این بازداشت‌ها به دلیل برگزارى نماز میت به سبک اهل سنت بر روى جنازه یک شهروند اهل سنت در منطقه زرگان بوده است.

به گفته‌ی منابع محلی، این امر باعث خشم نیروهاى بسیج منطقه شده که در این میان نیروهائى از سپاه و بسیج به مراسم فاتحه‌خوانى هجوم برده و با خانواده‌ی متوفی درگیر شده و بعد از دو روز چند تن از فعالان اهل سنت منطقه زرگان را در منازل‌شان بازداشت کرده‌اند.

سعید زرگانی، ۳۵ ساله، على زرگانى، ۲۷ ساله، مهدى زرگانى، ۳۰ ساله، حسین مقطاعى (زرگانى)، ۳۰ ساله، اعتدال مقطاعی (زرگانى)، ۴۰ ساله افرادی هستند که در این روزها بازداشته شده‌اند.

بنا به این گزارش شب ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ نیز دو جوان اهل منطقه ملاشیه شهر اهواز به نام‌هاى میثم خسرجى و رضا زویدات توسط اداره‌ی اطلاعات اهواز بازداشت شدنده‌اند. خانواده‌هاى این دو جوان از دلیل بازداشت و محل نگهدارى فرزندان خود اطلاعى ندارند.

در شهر شوش نیز نیروهاى اداره‌ی اطلاعات یک جوان عرب ۲۱ ساله به نام حمود دبی را روز پنجم اردیبهشت ماه جارى بازداشت کرده‌اند اما تا کنون خانواده‌ی او هیچ‌گونه اطلاعى از سرنوشت وى ندارند.

زندانیان