نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

موج گسترده اعتصاب غذای دراویش در بازداشتگاه‌های نیروی انتظامی

21-سپتامبر-2014

گروه خبری: اقلیت های دیني -

سایت نفس در قفس: ضرب و جرح‌های خشونت آمیز و بازداشت‌های فله‌ای دیروز و امروز ماموران امنیتی، دراویش را از خواسته‌های قانونی‌شان منصرف نکرده است. از کلانتری‌ها خبر می‌رسد دراویش بازداشتی دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

به گزارش مجذوبان نور، از کلانتری‌های ۱۳۰ نازی آباد، ۱۲۵ یوسف آباد و ۱۳۴ شهرک غرب، ۱۲۶ افسریه، بی‌سیم (شوش) خبر رسیده است که عده‌ای از دراویش محبوس در بازداشتگاه‌های این کلانتری‌ها اعلام اعتصاب غذای حمایتی کرده و از ماموران خواسته‌اند با اجرای قانون منع بازداشت بیش از ۲۴ ساعت، تمام آن‌ها را برای انجام بازپرسی به دادسرا تحویل بدهند.

این گزارش می‌افزاید ماموران با ادبیاتی توهین آمیز در پاسخ به این خواسته دراویش گفته‌اند تا به ما دستور ندهند شما را هیچ جا نمی‌بریم.

طبق آخرین اخبار ۱۷ درویش بازداشتی در کلانتری ۱۳۴ شهرک غرب را در یک سلول بسیار کثیف و عاری از هر گونه امکانات نگهداری کرده و دو نفر به نام‌های رحیم مظفری و ابراهیم رضایی را به خاطر ضعف شدید جسمی ناشی از ضربات باتوم و استنشاق گاز اشک آور روانه بیمارستان کرده‌اند، همچنین ۲۳ درویش بازداشتی در کلانتری ۱۳۰ نازی‌آباد نیز در شرایط اسفبار بهداشتی نگهداری می‌شوند.

پیش از این نیز مجذوبان نور از انتقال سه تن از دراویش با نام‌های علی جمشیدی، محمد جعفر انتصاری، علی عظیمی‌پور به بیمارستان در اثر بیماری قلبی و تشنج خبر داده بود.

قابل توجه است که مجلس درویشی شبهای دوشنبه توسط دراویش بازداشت شده در تمامی کلانتری‌ها، همزمان با حسینه امیر سلیمانی تهران در حال برگزاری است.

نیروهای انتظامی و امنیتی روز گذشته قریب به ۸۰۰ درویش را بازداشت و در بیش از ۱۳ کلانتری تهران و استان البرز روانه کردند.

 تمامی این دراویش اعلام کرده‌اند خواسته‌شان پیوستن به برادران زندانیشان یعنی ۹ وکیل محبوس در زندان‌های اوین تهران و نظام شیراز است و مانند آن‌ها تا آزادی کامل پیروان عرفان از قید نگاه امنیتی در اعتصاب غذا می‌مانند.

زندانیان