نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

نادر افشاری بعد از مراجعه به دادگاه انقلاب بازداشت و جهت تحمل حبس به زندان اوین منتقل شد

7-ژوئن-2020

گروه خبری: زندانیان -

نفس در قفس، ۱۸خرداد۹۹: نادر افشاری فعال مدنی، روز جاری بعد از مراجعه به دادگاه انقلاب برای پیگری وضعیت پرونده خود، به دستور قاضی مقیسه‌ بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت خود به زندان اوین منتقل شد.

به گزارش «نفس در قفس»، ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران، نادر افشاری فعال مدنی ، رو ز یکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ جهت پیگری  وضعیت پرونده خود به دادگاه انقلاب تهران مراجعه کرده بود که به دستور قاضی مقیسه بازداشت و برای تحمل ۵ سال حبس تعزیری به زندان اوین منتقل شد. نادر افشاری پیشتر در شهریور ۹۸ توسط شعبه۲۸ دادگاه انقلاب از بابت اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شده بود اما به دلایل نامشخص علیرغم اعتراض آقای افشاری به حکم صادره، پرونده ایشان به شعبه تجدید نظر جهت بررسی مجدد ارجاع داده نشده بود.

خاطر نشان می‌شویم آقای افشاری در تاریخ ۱۲ بهمن ۹۶ بازداشت و بعد از ۴۸ روز با تودیع قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی از بند ۲۰۹ زندان اوین آزاد شد. نادر افشاری در تاریخ ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ برای ارایه آخرین دفاع به شعبه ۶ دادسرای اوین (مقدسی)  احضار و به دفاع از خود پرداخت.

به استناد ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس تعزیری از بابت اتهام « اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور » برای وی قابل اجرا است.

زندانیان