نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

نادر فتوره‌چی در پی شکایت بهاره رهنما تفهیم اتهام شد

1-ژانویه-2015

گروه خبری: آزادی بیان -

سایت نفس در قفس: نادر فتوره‌چی، مترجم و نویسنده، در پی شکایت بهاره رهنما و پیمان قاسم‌خانی، همسر او، چهارشنبه ۱۰ دی‌ماه، با حضور در شعبه فرهنگ و رسانه دادسرای عمومی و انقلاب تفهیم اتهام شد.‌

به گزارش رادیو زمانه، نادر فتوره‌چی که اکنون با اتهام «نشر اکاذیب، توهین و تشویش اذهان عمومی» مواجه است، پس از آخرین دفاع از خود، با قرار کفالت آزاد شد.

زمان برگزاری جلسه دادگاه هنوز اعلام نشده است.

چندی پیش، صفحه فیس‌بوک منتسب به نادر فتوره‌چی، مطلبی در انتقاد از بهاره رهنما، بازیگر سینما و تلویزیون ایران منتشر کرد.

در این مطلب، حضور رهنما به عنوان سفیر کودکان کار در برج میلاد، به قصد خواندن «مقتل علی اصغر» در ایام سوگواری امام سوم شیعیان، «فرصت‌طلبی، عطش دیده شدن و نماد انحطاط جمعی» خوانده شده بود.

صفحه فیس‌بوک فتوره‌چی از جمله صفحات پرخواننده و مورد توجه در فیس‌بوک است.

پست صفحه منتسب به فتوره‌چی در فیس‌بوک و اظهارنظر بهاره رهنما پس از آن، بحث‌های بسیاری را در شبکه‌های اجتماعی به راه انداخت. رهنما در اولین واکنش به این انتقادات، تهدید به شکایت و پیگیری قضایی کرد. او در برنامه‌ای که از تلویزیون رسمی ایران پخش می‌شد، گفت:«پلیس‌های ایران مثل اینکه برای خواهرشان این کار را می‌کنند، بسیار مجرب در حال پیگیری دقیق این ماجرا هستند.»

چندی بعد خبرگزاری تسنیم، نزدیک به نهادهای امنیتی در ایران، به نقل از بهاره رهنما نوشت: «من که جز یک فن‌پیج، صفحه‌ای در فیس‌بوک ندارم. اما شنیدم توی فیس‌بوک حال خیلی‌ها خرابه سر مقتل‌خونی من. از بی‌بی‌سی و نادر فتوره‌چی بگیر تا خیلی از روشنفکر‌نماهای دیگه. جوابم فقط به این آدما اینه که زیر پرچم حسین سینه زدن لیاقت میخواد.»

نادر فتوره‌چی تا‌کنون واکنشی به انتشار خبر دادگاه خود نشان نداده است.

فتوره‌چی، پیش‌تر به عنوان روزنامه‌نگار در روزنامه‌هایی همچون صبح امروز، شرق و بهار فعالیت داشته است. او مقالات و ترجمه‌های خود را در حوزه مباحث اجتماعی و فلسفی منتشر کرده است.

برچسب ها:

زندانیان