نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

نازنین زاغری به بیمارستان منتقل شد

17-جولای-2019

گروه خبری: زنان -

سایت نفس در قفس: نازنین زاغری رتکلیف، زندانی سیاسی بند زنان زندان اوین به بخش روان‌درمانی بیمارستان امام خمینی تهران منتقل شده است.

به گزارش بی‌بی‌سی فارسی، نازنین زاغری شهروند ایرانی بریتانیایی از زندان اوین به بخش روان پزشکی بیمارستان امام خمینی تهران منتقل شده است.

ریجارد رتکلیف گفته است که همسرش روز دوشنبه به بیمارستان منتقل شده و در آنجا زیر نظر سپاه پاسداران است.

انتقال وی به بیمارستان در پی اعتصاب غذای ۱۴ روزه خانم زاغری رتکلیف  روی داده است.

بر اساس این گزارش پدر خانم زاغری گفته است که او روز سه شنبه سعی کرده در بیمارستان به عیادت دخترش برود اما اجازه دیدن او را پیدا نکرد و افزود نازنین اجازه تماس با خانواده را نداشته است.

در این گزارش به نقل از کمپین آزادی نازنین زاغری آمده است که خانم زاغری پیش از انتقال به بیمارستان به بستگانش گفته بود: “وقتی به ایران آمدم تا پدر و مادرم را ببینم سالم و سرحال بودم. سه سال و اندی بعد به یک کلینیک سلامت روانی منتقل می شوم. به من نگاه کنید – سر از بیمارستان روانی درآوردم. باید مایه سرافکندگی باشد”.

همچنین ریجارد رتکلیف گفته است: “نازنین امیدوار بود که اعتصاب غذایش مقام های ایرانی را تکان دهد و معلوم است که این طور شده. امیدوارم انتقال او به بیمارستان باعث شود معالجه و مراقبت لازم را دریافت کند، هرچند اعتمادی ندارم که چه فشارهایی ممکن است پشت درهای بسته وارد شود. بی خبری آدم را عصبی می کند”.

نازنین زاغری از روز شنبه ۲۵ خردادماه در اعتراض به ادامه بازداشت ناعادلانه خود دست به اعتصاب غذا زده بود. همزمان با اعتصاب غذای این زندانی سیاسی، ریچارد رتکلیف، همسر وی نیز با چادر زدن در مقابل سفارت ایران در لندن اعتصاب غذای خود را شروع کرده بود.

محمود بهزادی راد، وکیل مدافع نازنین زاغری روز پنجشتبه ۶ تیرماه در ارتباط با آخرین وضعیت موکل خود گفته بود: “وزن موکلم کم شده و فشار خونش هم بر روی عدد ۹ روی ۶ بوده است. امیدواریم این وضعیت زودتر خاتمه پیدا کند و باتوجه به شرایط روحی و جسمی‌اش وضعیت خوبی ندارد”.

برچسب ها:

زندانیان