نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

نازنین زاغری دست به اعتصاب غذا زد

15-ژوئن-2019

گروه خبری: زنان -

سایت نفس در قفس: نازنین زاغری، زندانی سیاسی محبوس در بند زنان زندان اوین طی تماسی تلفنی با خانواده خود به آنها اطلاع داده است که بار دیگر دست به اعتصاب غذا زده است.

به گزارش بی‌بی‌سی فارسی، امروز شنبه ۲۵ خردادماه ۱۳۹۸، ریچارد راتکلیف، همسر نازنین زاغری، شهروند ایرانی–بریتانیایی از اعتصاب غذای خانم زاغری خبر داد.

در این گزارش به دلیل اعتصاب غذای نازنین زاغری اشاره‌ای نشده است.

نازنین زاغری به همراه نرگس محمدی پیشتر در تاریخ ۹ دی ماه سال گذشته طی نامه‌ای اعلام کرده بودند در اعتراض به چگونگی نحوه رسیدگی به وضعیت درمانی‌شان در مرحله اول به مدت سه روزه دست به اعتصاب غذا می زنند. آنها اعتصاب غذای خود را از روز ۲۴ دی‌ماه شروع و ۲۶ دی‌ماه با وعده مساعد مسئولان زندان مبنی بر رسیدگی به مطالبات‌شان به آن پایان داده بودند.

نازنین زاغری رتکلیف فروردین سال ۹۵ هنگام بازگشت به بریتانیا در فرودگاه تهران بازداشت و به کرمان منتقل شد. سپاه کرمان در اطلاعیه‌ای او را به مشارکت در “براندازی نرم” و همکاری با “موسسات معاند” متهم کرد. وی در شهریورماه ۹۵ در دادگاهی به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی به پنج سال زندان محکوم شد.

خانم زاغری روز یکشنبه ۱۶ مهر (۸ اکتبر) ۱۳۹۶، به دادسرای اوین منتقل و در آنجا به او گفته شده که سپاه پاسداران سه اتهام جدید علیه او مطرح کرده است. این اتهام‌ها شامل عضویت در سازمان‌هایی است که “برای براندازی نظام” تلاش می‌کنند. دریافت پول از موسسه‌های رویترز و بی‌بی‌سی و شرکت در تظاهراتی در مقابل سفارت ایران در لندن اتهام‌های دیگری است که به خانم زاغری زده شده است.

گزارش شده که قاضی تحقیق، اتهام‌های اول و سوم را به خانم زاغری تفهیم کرده و او هر دوی آنها را رد کرده است. او در حال حاضر در زندان اوین دوران حبس خود را می‌گذراند. نازنین زاغری با بخش آموزشی و خیریه بنیاد رویترز همکاری داشت و در گذشته مدتی در بخش اداری نهاد خیریه بخش جهانی بی‌بی‌سی کار می‌کرد.

برچسب ها:

زندانیان