نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

نامعلوم بودن سرنوشت دانا لنج‌آبادی پس از یک ماه بازداشت

25-فوریه-2014

گروه خبری: اقلیت های قومی - دانشجویان -

سایت نفس در قفس: سرنوشت دانا لنج‌آبادی فعال دانشجویی کُرد ساکن شهر مریوان پس از یک ماه بازداشت، تاکنون نامعلوم می‌باشد.

 

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، سرنوشت دانا لنج‌آبادی فعال دانشجویی و یکی از اعضای انجمن سبز چیا مریوان که پنجم بهمن‌ماه سال جاری از سوی نیروهای اطلاعاتی در محل کار در شهر مریوان بازداشت شده بود، نامعلوم می‌باشد.

 

این فعال کُرد، ششم بهمن‌ماه امسال پس از یک روز بازداشت از سوی مأموران امنیتی به بازداشتگاه اداره اطلاعات شهر سنندج منتقل شد.

 

به گفته یکی از نزدیکان خانواده دانا لنج‌آبادی، علی‌رغم پیگیری‌های ما، تاکنون سرنوشت و محل نگهداری دانا همچنان نامعلوم و هیچ کس در این رابطه پاسخگوی ما نیست.

 

همزمان با بازداشت دانا لنج‌آبادی، موج گسترده‌ای از احضار و بازجویی فعالان دانشجویی به اداره اطلاعات آغاز و در این ارتباط سوران دانشور، آرش مولودی و هیمن بیگلری نیز احضار و تحت بازجویی قرار گرفتند.

 

چند روز پس از بازداشت این فعال دانشجویی، هشتم بهمن‌ماه حراست دانشگاه پیام‌نور مریوان دستور محرومیت از تحصیل سه دانشجوی کُرد به نام‌های دانا امینی دانشجوی رشته‌ی علوم اجتماعی، میثم جوانمیری دانشجوی رشته‌ی علوم اجتماعی و سوران راوش دانشجوی رشته‌ی کشاورزی را بطور شفاهی به آنان اعلام کرد.

 

گفته می‌شود، این فعالان دانشجویی به دلیل شرکت در تظاهرات اعتراضی علیه اعدام زندانیان سیاسی کُرد در شهر مریوان، تحت فشار مراکز امنیتی قرار گرفته‌اند.

زندانیان