نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

نامه کاوه ویسی در حمایت از مولانا گرگیج، امام جمعه آزادشهر

13-نوامبر-2014

گروه خبری: اقلیت های دیني -

سایت نفس در قفس: در پی حملات اخیر صدا و سیما به مولانا گرگیج، امام جمعه‌ی اهل سنت آزاد شهر، کاوه ویسی، زندانی عقیدتی زندان رجایی‌شهر کرج طی نامه‌ای حمایت خود را از وی اعلام کرد.

بنا به اطلاع «نفس در قفس»، کاوه ویسی، معروف به ماموستا خالد منصور که هم‌اکنون در سالن ۱۰ زندان رجایی‌شهر کرج محبوس است، طی نامه‌ای ضمن ارائه‌ی توضیحاتی در مورد نظرات اهل سنت نسبت به عزاداری ماه محرم، حمایت خود را از مولانا گرگیج اعلام کرد.

متن کامل این نامه که در اختیار «نفس در قفس» قرار گرفته، عینا در پی می‌آید:

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله و الصلاه والسلام علی رسول الله وعلی آله وصحبه ومن واﻻه

درپی تدلیس وتشویش ایجاد شده از جانب صداوسیمای استان گلستان نسبت به عقائدواحکام مذهب اهل سنت وجماعت، مولانا محمد حسین گرگیج امام جمعه آزاد شهر (حفظه الله ورعاه) با شجاعت ودلیری وبیان قاطعش عقیده اهل سنت وجماعت را در مسئله عزاداری وسینه زنی واضح وآشکار فرموده، من هم وظیفه خود دانستم:

اول: از بیانات ایشان تشکر و قدردانی کنم که به حقیقت یاد و سیره علمای ربانی وغیور و حق گوی امت اسلام را در ما زنده می‌کند و امیدوارم در بیان حق ثابت وپاینده باشند.

دوم: در تایید سخنان ایشان ابراز می دارم همانطور که معلوم و مشهود است فقهای مذاهب اربعه در کتب فقهی خود احکام تعزیه به صورت صحیح و حرام بودن نوحه خوانی وجزع وفزع باسینه زدن وامثال آن را بیان فرموده اند بطور مثال در کتاب المنهاج در اختصار کتاب محرر، یکی از مهم‌ترین کتب فقهی علمای شافعی مذهب امام نووی رحمه الله می‌فرماید (ویحرم الندب بتعدید شمائله والنوح والجزع بضرب صدره ونحوه) مرثیه خوانی بابیان کردن صفات و خصوصیات فرد مرده ونوحه خوانی وبی تابی با سینه زنی وامثال آن حرام می‌باشد.

در روایت صحیح بخاری (۱۲۹۴) ومسلم (۱۰۳) پیامبر صلی الله علیه وسلم می‌فرماید: (لیس منا من ضرب الخدود وشق الجیوب ودعا بدعوی الجاهلیه) کسی که برصورتش بزند و گریبانش را پاره کند و آیین و ندای جاهلیت (در تعزیه) را انجام دهد از ما نیست. در مقابل با وضوح این امر سایتها ونهادهای تندرو با اهانت کردن به مولانا گرگیج ونقل قول از افرادی که دین خود را برای کسب مال دنیا وچاپلوسی وتملق فروخته وبراحتی کتمان میکنند حقد وقصد سوء خود رادر تدلیس عقائد اهل سنت دوباره آشکار کردند. لذا من این گستاخی‌ها را مخصوصا به مولانا گرگیج حفظه الله محکوم میکنم.

سوم: باید دانست که اهل سنت تمام صحابه وخواندان پیامبر صلی الله علیه وسلم رابدون استثناء دوست دارند ومحبت قلبی خود را نسبت با آنان با ترضی در قول وتبعیت در عمل، تصدیق می‌کنند.

امامان ابوبکر صدیق پدر خانم و یاور و دلسوز و غمخوار و صاحب پیامبر وتایید شده قرآن (اذهما فی الغار اذ یقول لصاحبه لاتحزن إن الله معنا) و جانشین حیاتش در نماز و وفاتش در خلافت، و عمر فاروق پدر خانم پیامبر و موید قرآن در آیات ۸۳ نساء و ۶۷ و ۶۸ انفال و ۵ تحریم و صحابی جلیل و جانشین عادل خلیفه پیامبر، و عثمان ذوالنورین همسر دو دختر پیامبر و صاحب شرم و حیا حافر بئر رومه و تجهیزکننده جیش العسره و مژده داده شده به بهشت خلیفه سوم، و علی کرار همسر فاطمه دختر پیامبر صحابی بزرگوار فاتح خیبر و قاضی ترین اصحاب خلیفه چهارم رضی الله عنهم اجمعین نزد اهل سنت محبوب میباشند و بزرگداشتشان بعد از انبیا علیهم السلام در اولویت قرار دارد.

باید دانست که محبت اهل سنت به امام علی وحسن و حسین رضی الله عنهم حقیقی و واقعی است چون پیامبر صلی الله علیه وسلم میفرماید (آیه الایمان حب علی …. ) صحیح مسلم و میفر ماید (سیدا شباب اهل الجنه الحسن و الحسین ) مسند امام احمد. ومعتقد به شهادت مظلومانه امام حسین می‌باشند و ادعای بغض وکینه اهل سنت نسبت به آن بزرگواران افترا ودروغی آشکار است.

چهارم: خطاب به تمام کسانی که خود را شیعه نام گذاشته اند – شیعه یعنی تابع – بدانید که متبعان حقیقی این ائمه بزرگوار یکتاپرستان مخالف ظلم وستم میباشند. تبعیت تنها ادعای محبت نیست، بلکه محبت راستین وصادقانه در پیمودن راه و دینشان است. این ائمه بزرگوار بعد از توفیق الهی با خالص کردن عبادت برای الله تعالی وکوشش برای منفعت مردم ودفع ظلم از آنها به این مقام رسیده اند. لذا به جای عبادت قبر و توجه به غیر الله با پیمودن راه پیامبر و ائمه در تمسک به توحید و یکتا پرستی وترک خرافات و بدعت همانند آنان تمام اعمال و عباداتتان را برای خدا خالص گردانید.

پنجم: در رد گفته‌های هاشمی رفسنجانی می‌گویم که انتقاد شما از مراسم عمر کشان ولعنت صحابه و امهات المومنین تنها افراد بی‌خرد را گول میزند چون تا زمانی که شما معتقد به جواز اهانت ولعنت مقدسات اهل سنت وتوجه واستمداد از قبر و تبدیل شریعت اسلام به عقائد باطل و قوانین وضعی باشید و دست از ظلم و ستم فرهنگی و اقتصادی و سیاسی به مردم مسلمان وشریف ایران بصورت عملی نکشید سخنانتان در قالب شعار باقی خواهد ماند.

نمونه بارزش وجود سی و چند نفر از جوانان عقیدتی اهل سنت غرب کشور محکوم به اعدام، تنها به جرم دفاع و اعتراض در مقابل توهیناتی که به مقدساتشان شده است در زندان رجایی شهر کرج میباشد. از یک طرف شعار برداشتن مراسم عمرکشان و از طرفی صدور و اجرای حکم اعدام برای منتقدان و معترضان نسبت به هتک حرمت مقدساتشان، چنین تناقضی مقبول نخواهد بود.

همچنین نسبت به تایید سخنان مولانا محمد حسین گرگیج از جانب کاک حسن امینی نیز تشکر قدردانی بعمل می آورم.

کاوه ویسی معروف به ماموستا خالد منصور بلاغی ۲۰ محرم برابر ۲۲ آبان ۱۳۹۳

زندان رجایی شهر کرج

زندانیان