نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

نامه ۱۲ تن از زندانیان زن زندان اوین در اعتراض به روند سرکوب در بند

30-دسامبر-2019

گروه خبری: زنان - زندانیان -

سایت نفس در قفس: در پی تبعید و انتقال نرگس محمدی و آتنا دائمی از بند زنان زندان اوین، همبندیان این دوزندانی در اعتراض به این تصمیم غیرقانونی اعتراض کردند.

به گزارش «نفس در قفس»، ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران، زنان سیاسی زندان اوین طی نامه ای مراتب اعتراض خود را به تبعید نرگس محمدی به زندان زنجان و انتقال آتنا دائمی به بند ۲ الف زندان اوین ابراز داشتند.

متن نامه زنان سیاسی زندان اوین که یک نسخه آن به دست «نفس در قفس» رسیده است، به شرح زیر می باشد:

 

از تاریخ ۳۰/۹/۹۸ تا تاریخ۵/۱۰/۹۸ جمعی از هم بندیان مان در اعتراض به سرکوبهای آبان ماه در دفتر بند سیاسی _عقیدتی زنان زندان اوین تحصن کردند اما متاسفانه اعتراض مسالمت آمیز آنان با برخورد تند و سرکوب از سوی مسئولین زندان مواجه شد.خانم نرگس محمدی را در تاریخ ۳/۱۰/۹۸به بهانه دیدار با وکیل از بند خارج کردند و به زندان زنجان تبعید کردند و آتنا دائمی را در تاریخ ۵/۱۰/۹۸ به گفته مسئولین به بند دو الف منتقل کردند. ما جمعی از زندانیان سیاسی _عقیدتی بند زنان اوین که نگران وضعیت هم بندیان خود میباشیم مراتب اعتراض خود را به تبعید، انتقال و چنین رویکردهایی در مواجه با زندانیان سیاسی اعلام میداریم و خواستار بازگشت هم بندیان خود هستیم.

اسامی امضا کنندگان به ترتیب حروف الفبا:

یاسمن آریانی

ارس امیری

مریم اکبری منفرد

لیلا حسین زاده

سهیلا حجاب

منیره عرب شاهی

نگین قدمیان

صبا کرد افشاری

مژگان کشاورز

ثمین مقصودی

ندا ناجی

سمانه نوروز مرادی

زندان اوین

دی ۹۸

خاطر نشان میشویم که نرگس محمدی روز سوم دیماه با خشونت به زندان زنجان تبعید شد که «نفس در قفس» پیشت گزارشی از نحوه ضرب و شتم و تبعید نرگس محمدی منتشر کرد . هم چنین آتنا دائمی از روز سه شنبه ۵ دیماه به بند امنیتی دو الف منتقل شده است.

زندانیان