نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

نجات یک زندانی از اعدام با گذشت اولیای دم

12-مارس-2017

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: اولیای دم چوپان جوان با گذشت و بخشش متهم به قتل فرزندشان، باعث شدند وی از طناب دار نجات یابد.

به گزارش شرق، سال ٨٩ فردی در شهریار با پلیس ١١٠ تماس گرفت و از کشته‌شدن چوپان جوانی در آن منطقه خبر داد. با شنیدن این خبر مأموران به سرعت در محل حاضر و پس از تحقیقات اولیه متوجه شدند مقتول چوپان، جوانی به نام اکبر است که دست و پایش را بسته بودند و با ضربه‌ای که به سرش وارد شده، جان خود را از دست داده است.

مأموران پس از تحقیقات بیشتر به فردی به نام رسول مظنون شدند. رسول در بازجویی پس از ارائه یک‌سری مستندات از سوی مأموران لب به اعتراف گشود و گفت: “مدتی پیش با سه نفر از دوستانم متوجه شدیم اکبر به‌تنهایی چوپان ١٨٠ رأس گوسفند است برای همین تصمیم گرفتیم گوسفندان را به سرقت ببریم. آن روز به صحرا رفتیم و دست و پای اکبر را بستیم و من با چوب به سر او زدم، پس از آن ١٣٠ رأس از گوسفندان را دزدیدیم و از محل فرار کردیم. به‌این‌ترتیب با توجه به اعترافات رسول و هم‌دستانش و شکایت اولیای ‌دم کیفرخواست علیه متهمان صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه دو دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد. پس از انجام تشریفات قانونی رسول در برابر قضات قرار گرفت و بار دیگر در دادگاه روز حادثه را همان‌طور که قبلا گفته بود، تعریف کرد و گفت: نمی‌خواستم اکبر را به قتل برسانم”.

در پایان جلسه قضات رسول را به قصاص محکوم کردند و دیوان عالی کشور رأی را تأیید کرد. اما به‌تازگی خانواده اکبر رضایت دادند و از قصاص رسول منصرف شدند.

به این ترتیب هفته گذشته جلسه رسیدگی به این پرونده برگزار شد. رسول بار دیگر از خانواده اکبر عذرخواهی کرد و گفت: “نمی‌خواستم اکبر را به قتل برسانم. فکر نمی‌کردم ضربه‌ای که به او وارد کردم باعث مرگ اکبر شود”.

با پایان جلسه رسیدگی، هیئت قضات برای تصمیم‌گیری درخصوص این پرونده وارد شور شدند.

زندانیان