نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

نجات یک زن از چوبه دار

8-آگوست-2016

گروه خبری: اعدام - زنان -

سایت نفس در قفس: روزنامه های داخلی از پرونده ای نوشته‌اند که در آن زنی به نام «مهتاب» با سابقه محکومیت از بابت فعالیت سیاسی با ادعای دفاع از خود مردی را به قتل رسانده است، این زن نهایتا با رضایت اولیای دم از مرگ نجات یافت.

به گزارش شرق، رضایت اولیای ‌دم، زنی را که مردی را به قتل رسانده و جسدش را مثله کرده ‌بود، از قصاص نجات داد و این زن به‌زودی به دلیل جنبه عمومی جرم در دادگاه محاکمه می‌شود.

زنی میان‌سال که اوایل جوانی به اتهام عضویت در یکی از گروههای اپوزیسیون به زندان محکوم شده‌ بود، سه سال قبل به اتهام قتل مردی میان‌سال که از همکارانش بود، بازداشت شد.

او ادعا کرد مقتول قصد آزار و اذیتش را داشت و به ‌همین ‌دلیل دست به قتل زد.

مأموران بعد از چندین جلسه بازجویی مهتاب را وادار به اعتراف کردند و او توضیح داد که مرد میان‌سال را به قتل رسانده و جسدش را مثله کرده ‌است و قصد داشته آن را به طور کامل از بین ببرد.

پرونده با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری رفت و با درخواست اولیای ‌دم رأی بر قصاص صادر شد اما اولیای ‌دم تصمیم گرفتند اعلام گذشت کنند. از آنجایی که یکی از اولیای ‌دم صغیر بود، دادگاه از رئیس قوه‌ قضائیه خواست درباره او تصمیم‌گیری کند و رئیس قوه قضائیه نیز با پرداخت دیه از سوی متهم موافقت کرد. به این ترتیب متهم با جلب رضایت اولیای‌ دم به‌زودی به لحاظ جنبه عمومی جرم محاکمه می‌شود.

زندانیان