نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

نرگس محمدی برای بررسی بیماری به پزشکی قانونی منتقل می شود

17-دسامبر-2018

گروه خبری: زنان -

سایت نفس در قفس: محمود بهزادی وکیل مدافع نرگس محمدی نایب‌رئیس کانون مدافعان حقوق بشر، فعال مدنی و روزنامه نگار که در زندان به سر می برد، گفت که طبق هماهنگی های انجام شده موکلم روز چهارشنبه این هفته از زندان به کمیسیون پزشکی منتقل می شود تا وضعیت بیماری او بررسی شود.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، محمود بهزادی راد با اعلام این خبر اظهار داشت: “با توجه به توصیه پزشکان که موکل را چندی پیش عمل جراحی کردند، منتظریم نرگس محمدی از زندان به بیمارستان منتقل شود تا تحت مراقبت های ویژه قرار گیرد”.

این وکیل دادگستری افزود: “درخواست انتقال موکلم به بیمارستان را دادیم اما دادیار می گوید باید بهداری زندان موافقت کند و بهداری نیز می گوید باید موضوع مورد موافقت دادیار قرار گیرد”.

بهزادی راد با بیان اینکه دادستانی تهران هنوز به نامه اخیر موکلش در خصوص آزادی مشروط پاسخی نداده است، گفت: “با توجه به وخامت بیماری موکل و طبق هماهنگی های صورت گرفته، نرگس محمدی ساعت هشت صبح روز چهارشنبه هفته جاری برای معاینه به کمیسیون پزشگی قانونی منتقل می شود تا در این کمیسیون در خصوص «عدم تحمل کیفر به خاطر بیماری» تصمیم گیری شود”.

وکیل مدافع نرگس محمدی افزود: “در صورتی که کمیسیون پزشکی قانونی معتقد باشد، موکلم به خاطر بیماری توانایی تحمل کیفر را ندارد، باید از زندان بیرون بیاید”.

لازم به اشاره است که پیشتر نرگس محمدی طی نامه‌ای سرگشاده خطاب به دادستان تهران از وی خواسته بود تا شرایط مراقبت‌های پزشکی و دسترسی خود و دیگر زندانیان به پزشکان متخصص و دسترسی به داروهایشان را فراهم آورد.

قبلتر محمود بهزادی وکیل مدافع نرگس محمدی گفته بود: “تا جایی که در جریان هستیم، وزارت اطلاعات به عنوان ضابط پرونده موکلم، با آزادی مشروط او موافق است و فقط موافقت دادستان تهران نیاز است”.

برچسب ها:

زندانیان