نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

نماینده مجلس؛ طرح مجلس برای توقف اجرای احکام اعدام در ملاعام

12-ژوئن-2018

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: عزت الله یوسفیان ملا نماینده آمل و لاریجان در مجلس و طراح طرح نحوه اجرای احکام اعدام، قطع و نقص عضو گفت که این ماده واحده دارای یک تبصره است که در صحن علنی مجلس اعلام وصول شد و در واقع به دنبال ساماندهی اجرای احکام اعدام و قطع عضو  و نقص عضو در ملاء هستیم.

به گزارش خانه ملت، عزت الله یوسفیان ملا به عنوان طراح طرح نحوه اجرای احکام اعدام، قطع عضو و نقص عضو در مورد این طرح، گفت: “این ماده واحده دارای یک تبصره است که در صحن علنی مجلس اعلام وصول شد و در واقع به دنبال ساماندهی اجرای احکام اعدام و قطع عضو  ونقص عضو در ملاء هستیم”.

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اجرای برخی از احکام در ملاءعام آثار، پیامد و بازتاب نامناسب اجتماعی به دنبال دارد، افزود: “تماشای مجازات و صحنه اعدام آثار مخرب زیادی را بر روح و روان کودکان و نوجوانان بر جای می گذارد و در برخی موارد نباید در ملاءعام اعدام اجرا شود”.

وی افزود: “البته در جایی که قانون و شرع اجرای مجازات را در ملاءعام تعیین کرده بحثی جدا است اما در مواردی که نیازی به اجرای احکامی مانند مجازات اعدام یا قطع عضو در ملاءعام وجود ندارد و قانون صراحت ندارد نباید در ملاءعام اجرایی شود بلکه باید در فضای زندان یا فضاهای بسته اجرا شود”.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: “همچنین در طرح مذکور به دنبال این هستیم که تماشای مجازات هایی که اجرای آنها در ملاءعام لازم است توسط افرادی که ناراحتی قلبی دارند و زیر ۱۵ سال هستند ممنوع شود”.

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه طرح نحوه اجرای احکام اعدام، قطع عضو و نقص عضو به زودی در کمیسیون قضایی بررسی و به صحن علنی ارائه می شود، ادامه داد: “انتظار می رود با تعیین تکلیف این طرح اثار ناشی از تماشای صحنه اعدام به حداقل برسد”.

برچسب ها:

زندانیان