نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

نوکیش مسیحی امیر سامان دشتی به چهار ماه حبس تعزیری محکوم شد

25-جولای-2018

گروه خبری: اقلیت های دیني -

سایت نفس در قفس: با حکم دادگاه انقلاب امیرسامان دشتی نوکیش مسیحی به اتهام فعالیت‌های مسیحی به چهار ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

به گزارش محبت نیوز، دادگاه این نوکیش مسیحی روز دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ به ریاست قاضی احمدزاده برگزار شد و حکم او چهارشنبه ۲۰ تیر صادر شده است.

پنجم شهریور سال ۱۳۹۵، نیروی انتظامی به باغی در فیروزکوه حوالی تهران هجوم برد و گزارش شد که ۱۷ تن از شهروندان مسیحی در آن مکان حضور داشتند که از این بین برای ”رامئیل بت تمرز”، ”امین افشارنادری”، “هادی عسکری” و “امیرسامان دشتی” و یکی دیگر از نوکیشان مسیحی، پرونده تشکیل شد.

دادگاه امیرسامان دشتی و رامئیل بت تمرز (پسر کشیش ویکتور) همزمان برگزار شد و هر دوی آن‎ها چهار ماه حکم گرفتند.

این نوکیش مسیحی مدت ۷۶ روز را در اوین، در بند امنیتی ۲۰۹ بدون تفهیم اتهام در بازداشت به سر برد. تا اینکه در نهایت با قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی بطور موقت آزاد شد.

طبق گزارش نتیجه دادگاه تجدید نظر این نوکیش مسیحی مشخص نیست و هنوز رای نهایی برای او صادر نشده است.

این زندانی عقیدتی نسبت به بقیه هم‎پرونده‌ای‌های خود شرایط متفاوتی داشت از جمله اینکه یک ماه بیشتر در زندان بود و وثیقه‎ اش برای آزادی موقت ۱۰۰ میلیون بیشتر از بقیه بود که حاکی از تصمیم سلیقه‎ای قاضی دارد.

همچنین گزارش های دیگر حاکی از آن است که تعداد بازداشتی‎های ماجرای باغ فیروزکوه ۱۵ نفر بود که برای هفت نفر از آنها پرونده تشکیل شد. از این هفت نفر دو نفر خانم بودند که یکی از آنها همسر “امیرسامان دشتی” بود که به دستور مقام‌های قضایی فیروزکوه تنها پرونده آن پنج نفر به دادسرای اوین ارسال شد.

همچنین در گزارش‎های قبلی عنوان می‎شد که نیروی انتظامی به باغ فیروزکوه وارد شده اما به نقل از منابع آگاه نیروهای اطلاعات با لباس شخصی آنها را بازداشت کردند.

زندانیان