نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

نوید افکاری کشتی گیر اهل شیراز اعدام شد

12-سپتامبر-2020

گروه خبری: اعدام -

نفس در قفس، ۲۲ شهریور ۱۳۹۹: علیرغم اعتراضات بین المللی نوید افکاری کشتی گیر اهل شیراز که در اعتراضات آبان ۱۳۹۷ بازداشت و بنا به اتهامات چند پرونده به اعدام محکوم شده بود، صبح روز جاری در زندان شیراز اعدام شد.

 

بنا به گزارش «نفس در قفس»، ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران، یک منبع نزدیک به خانواده افکاری اعدام نوید افکاری را تایید کرد.

صبح روز جاری ۲۲ شهریور ۱۳۹۹، از دادگستری استان فارس این اعدام غیر انسانی به خانواده افکاری اطلاع داده شده است. این اعدام درحالی صورت گرفته است که نوید افکاری بنا به گفته خود دادستانی پرونده مفتوح در دادگاه داشته و بخشی از پرونده او و برادرانش در دادگاه رسیدگی نشده بود.

رئیس کل دادگستری فارس اعلام کرده که حکم قصاص نفس نوید افکاری متهم به قتل صبح امروز شنبه ۲۲ شهریور پس از انجام تشریفات قانونی استیذان و «با اصرار اولیای دم و خانواده مقتول» اجرا شده است.

عفو بین‌الملل، کمیته بین‌المللی المپیک، اتحادیه جهانی کشتی و اتحادیه ورزش‌های المپیک آلمان از جمله نهادهایی بودند که در روزهای گذشته خواستار لغو حکم اعدام و احکام سنگین مجازات علیه برادران افکاری شده‌ بودند.

نوید و وحید افکاری شهریور ۱۳۹۷ و چند روز پس از اعتراضات سراسری مرداد ماه همان سال بازداشت شدند. مأموران امنیتی سه ماه بعد حبیب افکاری، سومین برادر این خانواده را هم بازداشت کردند.

تعداد زیادی از ورزشکاران و کشتی گیران مطرح دنیا خواستار لغو اعدام نوید افکاری شده بودند.

زندانیان