نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

نگرانی عفو بین‌الملل از یورش به بند ۳۵۰ زندان اوین

18-آوریل-2014

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: سازمان عفو بین‌الملل در یک بیانیه‌ی اقدام فوری خواهان تحقیقات فوری و بی‌طرفانه در رابطه با یورش ۲۸ فروردین ماه به بند ۳۵۰ زندان اوین شد.

 

به گزارش «نفس در قفس»، این سازمان حقوق بشری در این بیانیه تصریح کرده است که گزارش‌های منتشره از یورش گارد به بند ۳۵۰ زندان اوین که زندانیان سیاسی بسیاری در آن نگه‌داری می‌شوند نگرانی‌ها در رابطه با امنیت زندانیان را افزایش داده است.

 

این بیانیه هم‌چنین می‌افزاید، طبق گزارش‌های منتشره دست‌کم ۳۲ تن از این زندانیان به انفرادی‌های بند ۲۴۰ منتقل شده‌اند.

 

صبح روز ۲۸ فروردین ماموران وزارت اطلاعات هم‌راه با ۱۰۰ گارد زندان برای بازرسی وارد بند ۳۵۰ زندان اوین شدند. در جریان این یورش بسیاری از این زندانیان زخمی شده‌اند. دست‌کم ۴ تن از زخمی‌ها به بیمارستانی در خارج از زندان منتقل شده‌اند. گزارش شده است که ۲۶ زندانی دیگر نیز در میان زخمی‌ها هستند اما تاکنون مشخص نشده که آیا آن‌ها از خدمات درمانی برخوردارند یا نه. دست‌کم ۲ زندانی به نام‌های اسماعیل برزگری و اکبر امینی با شکستگی دنده مواجه هستند. یک زندانی دیگر نیز دچار حمله‌ی قلبی شده و به بخش آی‌سی‌یو بیمارستانی در خارج زندان منتقل شده است.

 

۳۲ زندانی شامل عبدالفتاح سلطانی (وکیل)، سعید متین‌پور (فعال حقوق آذربایجانی‌ها)، محمدامین هادوی (دادستان سابق)، بهنام ابراهیم‌زاده (فعال کارگری)، بهزاد عرب‌گل (فعال سیاسی) و هوتن دولتی به سلول‌های انفرادی منتقل شده‌اند. طبق گزارش‌ها تمامی زندانیانی که به انفرادی منتقل شده‌اند در طول انتقال با باتون مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند.

 

زندانیان