نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

هانی یازرلو در بند زندانیان عادی زندان مشهد از امکانات پزشکی محروم است

29-ژانویه-2014

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: وضعیت سلامت هانى یازرلو، پس از تبعید وى به بند زندانیان عادى در زندان مشهد، وخیم گزارش مى شود.

 

به گزارش سودویند، هانى یازلو، پزشک و زندانى سیاسى که روز شنبه ۹٢/١٠/٢٨، از بند ٣۵٠ اوین به زندان وکیل آباد مشهد منتقل شده، در زندان مشهد از دسترسى به پزشک محروم میباشد. وى همچنین در مشهد به بند زندانیان عادى منتقل شده است.

 

 

محرومیت این زندانى از امکانات پزشکى در حالى صورت مى گیرد که وى از بیمارى قلبى رنج مى برد. او آخرین بار ١٠ سال پیش، تحت عمل جراحى قلب باز قرار گرفته و در اواخر حضورش در بند ٣۵٠ نیز دچار مشکلات قلبى بوده است.

 

هانى یازرلو سابقه ۵ دوره بازداشت در ۵ دهه اخیر را در پرونده دارد. او آخرین بار در اردیبهشت ماه سال ۹۱ به اتهام “تبلیغ علیه نظام جمهورى اسلامى” و “اجتماع و تبانى بر علیه امنیت کشور” در شعبهٔ ۲۶ دادگاه انقلاب از سوى قاضى پیرعباسى به یک حبس تعزیرى و ۱۵ سال تبعید به ایرانشهر محکوم شده بود که این حکم در شعبهٔ ۳۶ دادگاه تجدید نظر به ریاست قاضى زرگر به یک سال زندان در مشهد و ۱۵ سال نفى بلد به این شهر، تغییر پیدا کرد.

 

مصاحبه با رسانه ها، در خصوص حبس غیر قانونى دو فرزند و همسر زندانى یادشده، علت انتساب اتهامات بالا به این زندانى مسن زندان مشهد بوده است. او در یکى از مصاحبه هایش به تاریخ اردیبهشت ١٣٨٨، در گفتگو با على کلائى، خبرنگار کمیته گزارشگران حقوق بشر، گفته بود که جمهورى اسلامى ایران، عضو سازمان ملل و متعهد به رعایت کنوانسیون ها و میثاقهاى حقوق بشرى و بین المللى است. او گفت که در واکنش به بازداشت اعضاى خانواده اش، قصد مراجعه به سازمان ملل دارد.

 

حامد یازرلو، دانشجوى ستاره دار، فرزند اول هانى یازرلو است که در ٢ اسفند ۱۳۸۷ توسط نیروهاى امنیتى در منزلش بازداشت و بعد از ماه‌ها بلاتکلیفى و حبس انفرادى در بند وزرات اطلاعات، توسط شعبۀ ٢٨ دادگاه انقلاب به ریاست قاضى مقیسه، به اتهام ارتباط با گروه‌هاى مخالف جمهورى اسلامى به سه سال حبس تعزیرى محکوم شد. در جلسه دادگاه، حیدرى فر نماینده دادستان، خواستار صدور حکم اعدام براى حامد یازرلو شده بود.

 

هود یازلو دانشجوى مدیرت صنعتى و مادرش نازیلا دشتى نیز، در تاریخ ۴ خرداد ١٣٨۷، پس از بازگشت از عراق، توسط مامورین وزارت اطلاعات بازداشت و به ٣ سال زندان محکوم شده بودند.

برچسب ها:

زندانیان