نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

هجوم ماموران اداره اطلاعات به خانه پدری و تهدید اعضای خانواده رسول رضوی

22-ژانویه-2014

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: ماموران اداره اطلاعات تبریز با هجوم به خانه پدری رسول رضوی به ارعاب و تهدید اعضای خانواده این فعال مدنی پرداختند. وی از ۱۳ آذر ماه بازداشت شده، تحت بازداشت  اداره اطلاعات تبریز قرار دارد.

 

به گزارش آذوح، روز دوشنبه ۳۰ دی ماه، ماموران اداره اطلاعات تبریز به خانه پدری رسول رضوی هجوم آورده و بدون ارائه مجوز قانونی، دو عدد کیس کامپیوتر موجود را با خود برده اند. همچنین ماموران اداره اطلاعات به تهدید و ارعاب اعضای خانواده و به خصوص برادر رسول رضوی پرداخته اند.

 

خانواده رسول رضوی تلاش فراوانی کرده اند تا با وی ملاقات داشته باشند که متاسفانه تلاش خانواده وی در دادگستری تبریز بی نتیجه مانده است.

 

پیشتر، خانواده این فعال برای اطلاع یافتن از سرنوشت وی در دیداری که با محمد زاده بازپرس شعبه ۲۰ دادسرای انقلاب تبریز داشتند با برخورد و سخنان اهانت آمیز وی روبرو شده بودند.

 

محمد زاده در جواب خانواده رسول رضوی گفته است که : ”هرکاری از دستتان بر می‌آید بکنید جواب نخواهم داد، اجازه دیدار نخواهیم داد. رسول رضوی همکاری نمی‌کند و به خاطر این هنوز ماندنی است.”

 

وی از زمان بازداشت تاکنون تنها یک بار توانسته با خانواده خود از طریق تلفن به مدت اندک در ارتباط باشد.

 

سلامت جسمانی این فعال مدنی آذربایجانی بر اثر چندین روز شکنجه شدید و مداوم چنان به خطر افتاده که ماموران امنیتی ناگزیر وی را به بهداری زندان مرکزی تبریز منتقل نموده اند. این امر روز سه شنبه ۳ دی ماه روی داده است.

 

وی که به دلیل شدت شکنجه ها قادر به راه رفتن نبوده، با ویلچر به بهداری منتقل شده و آثار شکنجه نیز بر سر و صورت وی کاملا مشهود بوده است. همچنین این گزارش حاکی است رسول رضوی دچار اختلال حواس بوده و در بهداری زندان تبریز این امر کاملا مشخص بوده است. وی یک روز بعد دوباره به بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز منتقل شده است.

 

لازم به ذکر است رسول رضوی پیشتر در ۱۳ فروردین ماه سال نود به دلیل سخنرانی در تجمع اعتراضی میدان آذربایجان تبریز نسبت به خشک شدن دریاچه ارومیه تحت تعقیب نیروهای امنیتی قرار گرفته بود.

 

رسول رضوی روز یکشنبه ۱۷ مهر ماه همان سال هنگام بازگشت از محل کار توسط ماموران اداره اطلاعات سپاه بازداشت و سوم آبان ماه همان سال به زندان مرکزی تبریز منتقل گردید. وی در نهایت پس از تحمل ۱۶ روز حبس در این زندان به قرار وثیقه ۳۰۰ میلیونی به طور موقت از زندان مرکزی تبریز آزاد گشت.

برچسب ها:

زندانیان