نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

هشت تن از کارگران هپکو هنوز در بازداشت به سر می‌برند

19-سپتامبر-2019

گروه خبری: کارگران و اصناف -

سایت نفس در قفس: هشت تن از ۲۹ کارگر هپکو که دوشنبه ۲۵ شهریور در پی حمله گارد ویژه دستگیر شده بودند، هنوز در بازداشت به سر می‌‌‌‌‌‌برند. پیش‌تر تعداد کارگران دستگیر شده هپکو ۲۸ تن اعلام شده بود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا امروز پنجشنبه ۲۸ شهریور به نقل از کارگران هپکو : «۲۹ کارگر بازداشتی داشتیم که طی دیروز و امروز، ۲۱ نفر از آنها با قید کفالت و سند آزاد شده‌اند و فقط ۸ کارگر همچنان در بازداشت به‌سر می‌برد.»

به گزارش این خبرگزاری، روشن نیست این کارگران چه مدت باید در زندان بمانند. پیش‌تر اعلام شده بود کارگران در زندان مرکزی اراک به سر می‌برند.

کارگران هپکو هنوز حقوق تیر و مرداد را دریافت نکرده‌اند و دستمزدهای سال‌های ۹۵ تا ۹۷ آن‌ها هم همچنان پرداخت نشده است. آن‌ها خواستار پرداخت حقوق معوقه خود و تعیین تکلیف سهامدار عمده شرکت‌اند. کارگران اعتصاب خود را در پی یک مهلت ۱۰ روزه به مسئولان روز یکشنبه ۲۴ شهریور اعتصاب را از سر گرفتند و دوشنبه ۲۵ شهریور مسیر راه‌آهن شمال – جنوب را مسدود کردند. آن‌ها بعد از ظهر دوشنبه مورد حمله گارد ویژه قرار گرفتند. حدود ۱۵ تن از کارگران مصدوم و ۲۸ تن دستگیر شدند. اعتصاب آن‌ها به رغم سرکوب در درون کارخانه ادامه یافت. چهارشنبه ۲۷ شهریور اعلام شد که سه تن ازکارگران دستگیر شده شب گذشته به قید وثیقه آزاد شده‌اند. مسئولان برای آزادی چهار تن از کارگران وثیقه ۲۵۰ میلیون تومانی درخواست و آزادی سایر کارگران بازداشتی را به گروگذاشتن فیش حقوقی همکارانشان منوط کردند. خبرگزاری ایلنا امروز به نقل از کارگران نوشته است هنوز هیچیک از مطالبات کارگران پاسخ داده نشده است

برچسب ها:

زندانیان