نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

هشدار عفو بین الملل در مورد اعدام قریب الوقوع هیمن اورامی نژاد

25-مارس-2016

گروه خبری: اعدام - کودکان -

سایت نفس در قفس: سازمان عفو بین الملل طی بیانیه‌ای نسبت به اعدام قریب‌الوقوع هیمن اورامی‌نژاد که به ارتکاب قتل عمد در نوجوانی به اعدام محکوم شده است هشدار داد و خواستار توقف این حکم شد.

به گزارش «نفس در قفس»، این سازمان خواستار توقف حکم اعدام کودک-مجرم هیمن اورامی‌نژاد شد که چندی پیش حکمش در دیوان عالی کشور تایید شده بود و بعد از ۱۳ فروردین اجرا خواهد شد.

عفو بین‌الملل در این بیانیه تاکید کرده است: «به هیمن اورامی‌نژاد که برای جرمی که در کودکی مرتکب شده منتظر اعدام است، گفته شده که به زودی بعد از ۱ آوریل وقتی که تعطیلات ۱۳ روزه سال نو ایران تمام می شود اعدام خواهد شد.»

در این بیانیه نصریح شده است: «هیمن اورامی‌نژاد در آگوست ۲۰۱۲ در  ۱۷ سالگی بعد از یک دعوای منجر به فوت پسر دیگری از طریق چاقو زدن محاکمه و به اعدام محکوم شد. وی در آن زمان ۱۷ سال داشت و هم اکنون ۲۱ ساله و در زندان سنندج در غرب استان کردستان منتظر اعدام است.»

سازمان عفو بین الملل ضمن «ناعادلانه خواندن دادگاه وی بدون حضور وکیل» و اشاره به اینکه اعتراف به قتل در حین بازجویی در پلیس آگاهی و احتمالا زیر شکنجه بوده است، خواستار توقف بلادرنگ این حکم شده است.

زندانیان