نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

هشدار پزشک زندان اوین نسبت به سلامت اسماعیل برزگری در ۵۵مین روز اعتصاب غذا

19-دسامبر-2013

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: پزشک بهدارى زندان اوین، در پنجاه و پنجمین روز اعتصاب غذاى اسماعیل برزگرى موزسین آذربایجانى در انفرادى، در خصوص ادامه اعتصاب غذا و سلامتى وى هشدار داد.

 

به گزارش سودویند، وضعیت اسماعیل برزگرى که در پنجاه و پنجمین روز اعتصاب غذا، همچنان در انفرادى به سر مى برد، بحرانى میباشد تا جایی که پزشکان بهدارى اوین نسبت به ادامه اعتصاب غذاى وى هشدار دادند.

 

طبق خبرهاى رسیده از بهدارى زندان اوین، در روزهاى گذشته تنفس این زندانى معترض نامنظم شده بطوریکه منجر به استفاده از تنفس مصنوعى براى وى شده است.

 

بر اساس این گزارش پزشک بهدارى ضمن هشدار در خصوص ادامه اعتصاب غذاى این زندانى سیاسى، به مسئولان زندان اعلام کرده که در صورت ادامه روند اعتصاب و با توجه به وضعیت وخیم این زندانى سیاسى، ادامه درمان وى در زندان ممکن نخواهد بود.

 

از سوى دیگر مسئولان زندان در واکنش به اعتراض سایر زندانیان در خصوص وضعیت آقاى برزگرى، گفته اند که انتقال اسماعیل برزگرى به انفرادى با دستور و حکم قضایى می‌باشد و تا زمانى که به اعتصاب غذا پایان ندهد به بند عمومى (٣۵٠) منتقل نخواهد شد.

 

پیش‌تر اسماعیل برزگرى طى نامه اى از زندان اوین در خصوص دلیل اعتصاب غذا و خواسته هاى خود نوشته بود که در طول ٢ سال وهفت ماه گذشته از مرخصى استفاده نکرده و از ملاقات حضورى هم محروم بوده است.

 

وى در آن نامه با اشاره به شرایط روحى و جسمى شدیدا بد خود، عدم رسیدگى به وضعیت جسمى و قول هاى داده شده در رابطه با پرونده اش، تاکید کرد که تا نرسیدن به خواسته هاى ذیل به این اعتصاب غذا ادامه خواهد داد:

 

١- روشن شدن وضعیت پرونده که بى دلیل و بدون آنکه جرمى مرتکب شده باشم به ۷ سال زندان محکوم شده ام.

 

٢- استفاده از مرخصى جهت رسیدگى به وضعیت دختر ١٠ ساله ام که یک چشم خود را در تعقیب و گریز با ماموان از دست داده است.

 

٣- رسیدگى به وضعیت جسمى و بیمارى و دندان هاى خودم

 

۴- برخوردارى از امکانات مساوى از جمله مرخصى و ملاقات حضورى مانند دیگر زندانیان بند ٣۵٠ اوین.

 

اسماعیل برزگری روز ۲۰اردیبهشت۹۰ و به هنگام بازگشت از کنسرتی که در باکو ترتیب داده بود، توسط نیروهای سپاه بازداشت و به اتهام ارتباط با بیگانگان و تبانی و اقدام علیه امنیت ملی توسط قاضی پیرعباسی رییس شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ۷ سال و ۶ ماه حبس محکوم شده است.

 

این یازدهمین اعتصاب این موزیسین آذربایجانی است که از هنگام بازداشت در سال ۹۰ تا کنون اتفاق می‌افتد. این اعتصاب‌های مکرر باعث مشکلات جسمی مختلفی را برای این زندانی درپی داشته است. این فعال مدنی دچار شک‌های عصبی شدیدی می‌شود طوری که ناگهان تعادل خود را از دست داده و تمام عضلات بدنش می‌گیرد.

برچسب ها:

زندانیان