نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

هفت متهم پرونده اعتراضات هفت تپه مجموعا به ۱۱۰ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شدند

7-سپتامبر-2019

گروه خبری: کارگران و اصناف -

سایت نفس در قفس: دادگاه انقلاب تهران، روز جاری حکم متهمین پرونده اعتراضات هفت تپه را صادر کرد.

بنا به گزارش‌های منتشره، امروز شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۸، دادگاه انقلاب تهران، حکم هفت متهم پرونده اعتراضات هفت تپه را صادر کرد.

بر اساس رای صادره توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه، سپیده قلیان، امیر امیرقلی، امیرحسین محمدی‌فرد، ساناز اللهیاری و عسل محمدی هرکدام از بابت اتهام اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی به ۷ سال حبس تعزیری، از بابت اتهام عضویت در گروه گام به ۷ سال حبس تعزیری، از بابت اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به ۱ سال و شش ماه حبس تعزیری و از بابت اتهام نشر اکاذیب به ۲ سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شده‌اند.

در صورت تائید این حکم و اجرای ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۷ سال حبس تعزیری از بابت اتهام اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی در ارتباط با هر یک از متهمین قابل اجرا خواهد بود.

همچنین اسماعیل بخشی از بابت اتهام اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی به ۷ سال حبس تعزیری، از بابت اتهام توهین به رهبری به ۲ سال حبس تعزیری، از بابت اتهام نشر اکاذیب به ۲ سال حبس تعزیری، از بابت اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به ۱ سال و شش ماه حبس تعزیری و از بابت اتهام اخلال در نظم عمومی به ۱ سال و شش ماه حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است.

در صورت تائید این حکم و اجرای ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۷ سال حبس تعزیری از بابت اتهام اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی قابل اجرا خواهد بود.

محمد خنیفر، متهم دیگر این پرونده نیز از بابت اتهام اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی به ۵ سال حبس تعزیری و از بابت اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به ۱ سال حبس تعزیری محکوم شد.

در صورت تائید این حکم و اجرای ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس تعزیری از بابت اتهام اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی برای وی قابل اجرا خواهد بود.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات سپیده قلیان، از متهمین پرونده اعتراضات هفت تپه روز شنبه ۱۹ مرداد ماه ۹۸، در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران برگزار شده بود. سپیده قلیان در این جلسه دادگاه اعلام کرد که در حین بازجویی مورد بدرفتاری قرار گرفته و مجبور به اعتراف تحت فشار شده است، از این رو اتهامات مطروحه را قبول ندارد.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات متهمین این پرونده قرار بود صبح روز شنبه ۱۲ مردادماه با حضور متهمین پرونده در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه برگزار شود با این حال این جلسه به روزهای بعد موکول شد و به صورت تک به تک برگزار شده بود.

زندانیان