نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

اعلام همبستگی آیت مهرعلی‌بیگلو با زندانیان سیاسی اوین و رجایی‌شهر

25-آوریل-2014

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: آیت مهرعلی‌بیگلو، زندانی سیاسی زندان مرکزی تبریز، طی بیانیه‌ای همبستگی خود را با زندانیان زندان‌های اوین و رجایی‌شهر اعلام کرد.

 

بنا به اطلاع «نفس در قفس»، این عضو زندانی «یئنی‌گاموح» که از روز ۲۶ فروردین ماه در اعتراض به فشارهای وارده به زندانیان سیاسی و خانواده‌هایشان در اعتصاب غذا به سر می‌برد، امروز ۵ اردیبهشت طی پیامی با زندانیان اعتصاب غذا کننده در زندان‌های اوین و رجایی‌شهر اعلام همبستگی کرد.

 

متن کامل این پیام که نسخه‌ای از آن در اختیار «نفس در قفس» قرار گرفته، عینا در پی می‌آید:

هم بندان سرفراز و شجاع بند ۳۵۰ اوین؛ حمله وحشیانه و سبعانه به زندانیان سیاسی، نشانی از استصیال و درماندگی حاکمیت در قبال اراده آهنین و مقاومت جانانه شما عزیزان است. حمله و ضرب و شتم زندانیانی که به جرم دفاع از عقیده و آرمان هایشان راه زندان را برگزیده اند یکبار دیگر ماهیت غیردموکراتیک و غیرمردمی این حاکمیت را به بارزترین وجه ممکن نشان داد. عریانی خشونت و جنایت در این فاجعه، چنان عمیق و تاثیرگذار بود که لرزه بر اندام هر انسان آزاده و آگاه می اندازدو قطعا رسوایی این اقدام غیرانسانی هیچگاه از دامن اینان پاک نخواهد شد. بدین وسیله اینجانب ضمن محکومیت شدید حمله به بند ۳۵۰ اوین، حمایت همه جانبه خود را از اعتصاب غذای هم بندان خویش در زندان اوین و رجایی شهر تا حصول به نتیجه اعلام می کنم. هم بندان، بیایید سمفونی مقاومت و پایداری را یکبار دیگر از زندانها آغاز کنیم.

یوروش (آیت) مهرعلی بیگلو – زندان مرکزی تبریز

زندانیان