نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

واکنش رضا شهابی به کارشکنی مسئولان زندان و لغو اعزام وی به بیمارستان

2-فوریه-2014

گروه خبری: کارگران و اصناف -

سایت نفس در قفس: روز دوشنبه ١٢ بهمن ۹٢، اصرار رضا شهابى، زندانى سیاسى بند ٣۵٠ و عضو هیئت مدیره سندیکاى کارگران شرکت واحد تهران، به همراهى خانواده اش در هنگام اعزام به بیمارستان امام خمینى، با مخالفت مسئولان مواجه و از اعزام وى به بیمارستان جلوگیرى شد.

 

به گزارش کمپین صلح فعالان در تبعید، اعتراض رضا شهابى به اظهارات پاسیاران حاضر در شعبه که خواستار عدم همراهى خانواده این زندانى سیاسى در بیمارستان، شده بودند، منجر به درگیرى لفظى و ممانعت از اعزام او به بیمارستان شد.

 

پاسیاران حاضر در شعبه خطاب به وى اعلام کرده بودند که طبق دستور دادستان و مسئولان زندان، در صورت حضور خانواده براى همراهى و ملاقات از ادامه کار درمان شما ممانعت به عمل خواهند آورد.

 

رضا شهابى نیز با اعتراض به این برخورد توهین آمیز، همراهى و عیادت خانواده به هنگام اعزام یک زندانى به بیمارستان را امرى معمول و لازم خواند. او گفت وقتى زندانى تحت مراقبت سربازان و پاسیار است، آیا یک همراه، نباید پیگیر کارهاى درمانى وى باشد؟

 

طبق گزارش این کمپین، اعتراض این فعال کارگرى در بند، موجب خشم پاسیاران ( آدینه و عابدى) گردید و آنها طى تماسى با مقام مافوق و شرح گفته هاى رضا شهابى به آن مقام و در نهایت با دستور مقام بالاتر در زندان، از اعزام رضا شهابى به بیمارستان جلوگیرى کردند.

 

گفتنى است رضا شهابى، مدتهاست که از درد شدید در کمر رنج مى برد. جابه جایى مهره هاى پایین کمر وى منجر به بى حسى پاى چپ او نیز شده است.

 

طبق اطلاع، در حالى از اعزام این زندانى سیاسى به بیمارستان خوددارى شده که وضعیت جسمانى وى رو به تحلیل است و بنا بر اظهارات شاهدان به این کمپین، پیشرفت بیمارى و درد شدید، راه رفتن و نشستن و برخاستن و دیگر کارهاى روزمره را براى او دشوار کرده است.

برچسب ها:

زندانیان