نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

وجود ۶۶۶ کلاس درس خطرآفرین در خاش

21-آوریل-2016

گروه خبری: کودکان -

سایت نفس در قفس: معاون پشتیبانی و اداری مالی آموزش و پرورش شهرستان خاش گفت که هم‌ اکنون ۳۵ مدرسه در شهرستان خاش فرسوده است که عمر بیشتر از ۳۷ سال را دارند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، محمد نبی کرد در همایش خیرین مدرسه‌ساز خاش اظهار کرد: “۱۴ مدرسه تنها در سطح شهر خاش به‌صورت دو شیفت فعالیت می‌کنند هم‌چنین پنج پروژه آموزشی خاش برای تکمیل شدن به تأمین اعتبار نیاز دارند”.

وی با تجلیل از اقدامات ارزشمند معلمان فداکار خاش شهید «حمیدرضا گنگوزهی» و «عبدالرئوف شهنوازی» که در مسیر تعلیم و تربیت و نجات دانش‌آموزان خسارت دیدند، گفت: “در گرامی‌داشت هفته معلم از تمبر معلم فداکار خاشی رونمایی می‌شود”.

«علیرضا راشکی»، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان نیز گفت: “۶۶۶ کلاس درس خطرآفرین در خاش وجود دارد که دولت در این شهرستان پارسال به‌طور متوسط هر هفته ۱۲ کلاس درس ساخته است”.

وی خاطرنشان کرد: “دولت در سال قبل ۹ مدرسه در این شهرستان احداث کرده است که برای حذف کلاس‌های خطرآفرین نیازمند مشارکت بیشتر خیران هستیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان یادآور شد: بیش از ۱۸ هزار کلاس درس در سیستان و بلوچستان وجود دارد که ۴۴ درصد آن‌ها مستحکم، ۲۳ درصد نیاز به مقاوم‌سازی و ۳۳ درصد نیز باید تخریب و دوباره ساخته شود”.

راشکی افزود: “۴۰ مدرسه از مجموع مدارسی که پارسال به دانش‌آموزان استان تحویل شده با همت خیران بومی ساخته شده است”.

وی گفت: “۴۲۹ طرح مدرسه‌سازی هم‌اینک در سیستان و بلوچستان در حال ساخت بوده که از این تعداد ۱۰۹ طرح مربوط به خیرین است”.

«محمداکبر چاکرزهی»، فرماندار خاش نیز گفت: “دولت به تنهایی و حتی با شرایط مطلوب نمی‌تواند به همه نیازهای مدرسه‌سازی پاسخ دهد و هدف این‌گونه همایش‌ها ایجاد انگیزه در میان خیران بومی و محلی برای جریان‌سازی و مشارکت در امر خداپسندانه است”.

وی یادآور شد: “کمبودهای آموزشی باید با یاری مردم جبران تا زمینه آینده‌ای روشن برای کشورمان مهیا شود”.

«علی کرد»، منتخب مردم شهرستان‌های خاش، میرجاوه، کورین و نصرت‌آباد در مجلس دهم شورای اسلامی نیز گفت: “پیگیر مطالبات مردم با همه توان و با کمک مسئولان و دولتمردان در حوزه فضاهای آموزشی در این منطقه خواهیم بود”.

وی گفت: “مشارکت مردم خاش در ساخت و تجهیز مدارس گسترده و قابل تقدیر بوده که این موضوع در کنار دولت به برطرف کردن بخش زیادی از مشکلات کمک کرده است اما با توجه به وسعت، پراکندگی و جمعیت شهرستان خاش نیاز به کار و فعالیت در حوزه‌های آموزشی و فرهنگی در این منطقه به‌شدت احساس می‌شود”.

بخشداری مرکزی شهرستان خاش در سال ۹۴ با جذب و جمع‌آوری مبلغ یک میلیارد و ۳۱۰ میلیون ریال کمک‌های مشارکتی از محل پیگیری و ارتباط با معتمدان محلی رتبه نخست مدرسه‌سازی و تجهیز فضاهای آموزشی این منطقه را به نام خود ثبت کرد.

زندانیان