نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

وحید اصغری فعال سایبری به اعدام محکوم شد

6-ژانویه-2012

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس درقفس: وحید اصغری فعال سایبری توسط قاضی صلواتی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شده است.

 

خبرگزاری دیدبان حقوق بشر کردستان گزارش داده است که دادگاه وی یک ماه قبل برگزار و این حکم بعد از این مدت صادر شده است.

 

دراسفند ماه ۸۷ شبکه سایبری سپاه پاسداران خبر بازداشت وحید اصغری و چند نفر دیگر را به اتهام مدیریت سایت‌های که مخالف دین اسلام عنوان شده بود را اعلام کرد.

 

وحید اصغری متهم ردیف اول سناریویی است که سپاه پاسدران انقلاب اسلامی از آن به عنوان «شبکه ارائه محتوای مستهجن ضد دینی و ضد انقلابی» یاد کرده و بیش از ۴۲ ماه است که در زندان و در انتظار روشن شدن وضعیت خود است.

 

وی در تاریخ ٢٢ اردیبهشت ١٣٨٧ در فرودگاه تهران به جرم داشتن چند کارت اعتباری دستگیر شد. این جوان ۲۶ ساله که دانشجوی رشته مهندسی در هند است به مدت هفت ماه پس از دستگیری در شرایطی غیر انسانی در سلول‌های انفرادی و تحت شکنجه برای اعترافات اجباری و پذیرش اتهامات مختلف از جمله «مدیر بزرگترین مجموعه از سایت‌های مستهجن فارسی‌زبان در اینترنت» قرار داشت.

 

وحید اصغری در ٢۵ آذر ماه ١٣٨٨ طی نامه‌ای به رئیس شعبه ١۵ دادگاه انقلاب اسلامی شرح کاملی از فشارها و شکنجه‌های متحمل شده را بیان کرده است. وی در بخشی از این نامه گفته بود که، «با چشم بند و دست بند …. و مرا شدیدا به چوب بسته و به ـ حالت ـ کاسه سر و به سمت پائین آویزان کردند با طناب و دستبند و شلاق و سیلی می زدند….. ضربه زدن به شکم و پهلو با پنجه بوکس و گذاشتن چاقو زیر گلویم و روی رگ دستم و تهدید به قتل و تجاوز جنسی چند نفره به من به زور هر چه می خواستند را تلقین می کردند وبا وعده و اجبار از من اعتراف غیر واقعی و کذب و امضا و اثر انگشت و نوار مصاحبه ی ویدئویی جعلی بارها گرفتند…..در حالی که من فقط متهم بودم.»

 

اصغری تفهیم موارد اتهام خود را نیز چنین توضیح داده بود «بارها آنان سایت هایی که متعلق به دیگران است به من به کذب نسبت داده اند در حالیکه که بنده در تولید و تهیه ی آن ها هیچ اختیار و دخالتی نداشته ام و در ویدئو های زیر شکنجه وا دارم کرده اند تا – را جاسوس اسرائیل بنامم و حسین درخشان را جاسوس وزارت اطلاعات ایران و سیا! به خاطر دریافت عکس های تمسخر رهبر و سران نظام وامامان شیعه در ایمیلم به اجبار و اتفاقی اتهامات توهین به امامان و توهین به رهبری و تشویش اذهان عمومی در بارجویی ها به من بستند در حالیکه دریافت آن ایمیل ها به اختیار خودم نبوده است به خاطر آگهی های گوگل و استراتژیست گوگل بودن و دریافت پول از آن موسسه ی عظیم فناوری جستجو، اتهام تحصیل مال نا مشروع به بنده زده اند!»

برچسب ها:

زندانیان