نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

وخامت اوضاع رهبران یئنی گاموح در زندان رجایی‌شهر

۳ زندانی سیاسی در حمایت از آن‌ها دست به اعتصاب غذا زده‌اند

29-جولای-2013

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: ۵ فعال سیاسی آذربایجانی اعتصاب غذا کننده در زندان رجایی‌شهر کرج در وضعیت وخیمی به سر می‌برند.

 

آیت مهر علی‌بیگلو، لطیف حسنی، شهرام رادمهر، محمود فضلی و بهبود قلیزاده که از روز ۲۲ تیر ماه در اعتراض به حکم دادگاه انقلاب تبریز که هر کدام از آن‌ها را به ۹ سال حبس تعزیری محکوم کرده بود دست به اعتصاب غذا زده و ابتدا به زندان اوین در تهران و از روز چهارشنبه ۲ مرداد ماه به زندان رجایی‌شهر کرج تبعید شده‌اند در وضعیت وخیمی به سر می‌برند.

 

به گزارش نفس در قفس، ظهر دیروز و در پی وخامت حال محمود فضلی و شهرام رادمهر بر اثر خون‌ریزی معده، این دو زندانی سیاسی به بهداری زندان رجایی‌شهر منتقل شدند.

 

هم‌چنین مسولان این زندان، این ۵ فعال مدنی را ممنوع الملاقات و ممنوع‌التلفن کرده‌اند که این خود نیز بر نگرانی خانواده‌های آن‌ها افزوده است.

 

این ۵ فعال سیاسی آذربایجانی در پاسخ مردانی، رییس زندان رجایی‌شهر که از آن‌ها خواسته بود به اعتصاب غذای خود پایان دهند، اعلام کرده‌اند تا حصول به خواسته‌شان که تشکیل یک دادگاه عادلانه و علنی است دست از اعتصاب غذا نخواهند کشید.

 

این زندانیان به دلیل نبود فضای کافی در سالن ۴ بند ۱۲ زندان رجایی‌شهر در سالن و مقابل دستشویی‌ها می‌خوابند.

 

بر پایه‌ی همین گزارش، زندانیان سیاسی شاهرخ زمانی، صالح کهندل و خالد حردانی در حمایت از این زندانیان سیاسی و خواسته‌های آن‌ها از دیروز دست به یک اعتصاب غذای ۳ روزه زده‌اند.

زندانیان