نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

وخامت حال آیت مهرعلی‌بیگلو در سی و دومین روز اعتصاب غذا

16-می-2014

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: آیت مهرعلی‌بیگلو، زندانی سیاسی محبوس در زندان مرکزی تبریز، سی و دومین روز اعتصاب غذای خود را پشت سر گذاشت.

بنا به اطلاع «نفس در قفس»، این عضو زندانی «یئنی گاموح» که از روز ۲۶ فروردین ماه ۱۳۹۳ دست به اعتصاب غذا زده در وضعیت وخیمی به سر می‌برد.

روح‌الله مهرعلی‌بیگلو، برادر این زندانی سیاسی در گفت‌وگو با گزارش‌گر «نفس در قفس» تصریح کرد: «آیت در وضعیت وخیمی به سر می‌برد و درد معده‌ی وی بسیار شدید شده است. او هم‌چنین از درد کمر نیز رنج می‌برد.»

وی هم‌چنین افزود: «تاکنون هیچ یک از مسولان به خواسته‌‌های وی رسیدگی نکرده‌اند. من فردا ۲۷ اردیبهشت به ملاقات دادستان خواهم رفت و امیدوارم به خواسته‌های برادرم ترتیب اثر دهند.»

یک منبع مطلع دیگر که نخواست نامش فاش شود نیز در رابطه با وضعیت این زندانی سیاسی گفت: «آیت مهرعلی‌بیگلو در وضعیت بسیار وخیمی قرار دارد. وی در روزهای اخیر توان سر پا ایستادن را نیز از دست داده است.»

گفتنی است، آیت مهرعلی‌بیگلو در اعتراض به تهدید، احضار و دستگیری اعضای خانواده‌های زندانیان سیاسی و نیز آزار و اذیت مضاعف آنان از جمله تبعید زندانیان سیاسی، عدم موافقت با انتقال زندانیان سیاسی به شهر محل سکونت‌شان، تفتیش منازل زندانیان به طرزی خشن و ایجاد رعب و وحشت در منازل آنان و نیز عدم اعطای مرخصی به زندانیان سیاسی دست به اعتصاب غذا زده است.

زندانیان