نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

وخامت حال بهنام شیخی در نوزدهمین روز اعتصاب غذا

10-می-2014

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: بهنام شیخی، زندانی سیاسی محبوس در بند ۲۰۹ زندان اوین بر اثر اعتصاب غذا در وضعیت وخیمی به سر می‌برد.

بنا به اطلاع «نفس در قفس»، بهنام شیخی، فعال سیاسی آذربایجانی که از روز دوم اردیبهشت ماه جاری در اعتصاب غذا به سر می‌برد، به شدت ضعیف شده و به لحاظ جسمی در وضع خطرناکی قرار دارد.

یدالله شیخی، برادر این زندانی سیاسی در گفت‌و‌گو با گزارش‌گر «نفس در قفس» در خصوص آخرین وضعیت بهنام گفت: «بهنام اکنون بیش از ۲ ماه است که در بازداشت به سر می‌برد و بنا به گفته‌ی خودش روزانه تحت شکنجه‌ی جسمی و ضربات باتوم برقی قرار می‌گیرد. در یکی از این موارد به حدی با باتوم برقی مورد ضرب و شتم قرار گرفته که ۶ روز قادر به حرکت نبوده است.»

وی در خصوص وضع جسمی برادر خود نیز افزود: «در ملاقات کوتاهی که در روز ۱۷ اردیبهشت در زندان اوین داشتیم، ابتدا او را نشناختیم و بهنام خود آمد سمت ما و با انگشتان نازکش گفت ۵۲، بیایید ردیف ۵۲ پشت شیشه حرف بزنیم. موهای سر او را تراشیده بودند و او به شدت لاغر شده بود. لب‌هایش سیاه شده بود و آثار کبودی بر بدن‌اش دیده می‌شد.»

آقای شیخی در ادامه افزود: «با بهنام لج‌بازی می‌کنند و او خود گفت که آن‌قدر مرا شکنجه می‌کنند تا بمیرم. تاکنون نیز از وعده‌های مسولان برای آزادی موقت با وثیقه خبری نشده است.»

گفتنی است بهنام شیخی که در روز ۱۴ اسفند سال گذشته در محل کارش بازداشت شده بود، در ابتدای دستگیری خود نیز مدت ۱۱ روز را در اعتصاب غذا بوده که با وعده‌ی مسولان مبنی بر آزادی با قرار وثیقه اعتصاب خود را شکسته است.

وی هم اکنون در بند امنیتی ۲۰۹ زندان اوین تهران در بازداشت بسر می برد.

بازداشت وی پس از مراسم روز جهانی زبان مادری در نسیم شهر تهران که به بازداشت و ضرب و شتم چندین تن از فعالان مدنی و حاضران منجر شد به وقوع پیوست.

پرونده‌ی وی توسط قاضی رجبی در شعبه اول دادگاه بهارستان تهران در حال بررسی است.

 

برچسب ها:

زندانیان