نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

وخامت حال علی نوری در زندان اوین و عدم رسیدگی پزشکی

9-ژانویه-2021

گروه خبری: زندانیان -

نفس در قفس، ۲۰ دی ۱۳۹۹: علی نوری، زندانی سیاسی و از بازداشت شدگان اعتراضات دیماه ۹۶، در روزهای اخیر با وخامت حال جسمی از رسیدگی پزشکی محروم مانده و مسئولین زندان اوین از اعزام این زندانی سیاسی به بیمارستان امتناع کرده‌اند.

به گزارش «نفس در قفس»، ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران، طی روزهای گذشته با وجود اینکه زندانی سیاسی، علی نوری با درد شدید کلیه همراه با تهوع، سرگیجه و افزایش تپش قلب و کاهش دمای بدن مواجه شده است و شب گذشته جمعه ۱۹ دیماه به دلیل شدت درد با برانکارد به بهداری زندان اوین منتقل شده اما بدون رسیدگی و اعزام به بیمارستان به بند برگردانده شد! همچنین امشب نیز علی نوری در پی عدم رسیدگی پزشکی با درد شدید کلیه و حالت تهوع با برانکارد به بهداری زندان منتقل شده ولی از اعزام به بیمارستان وی برای دومین روز متوالی جلوگیری به عمل آمده است.که این شرایط سلامتی جان این زندانی سیاسی را در خط قرار داده است.

علی نوری۲۷ساله، در دیماه ۹۶ به هنگامی که در حال گذراندن خدمت سربازی بود در جریان اعتراضات دیماه بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. وی در تاریخ ۱۵ بهمن همان سال با تودیع قرار وثیقه از زندان رجایی‌شهر کرج آزاد شد.

جلسه رسیدگی به اتهامات این فعال مدنی در خرداد ۹۷ توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست  قاضی ماشالله احمدزاده برگزارشد. علی نوری از بابت اتهامات “اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی/ خارجی و تبلیغ علیه نظام” ۹ سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم در دادگاه تجدیدنظر عینا تایید شد. این حکم با قانون کاهش مجازات توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران به ۶سال زندان  کاهش پیدا کرد که به استناد ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، ۵ سال حبس قابل اجرا خواهد بود.

زندانیان