نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

وخامت وضعیت رسول رضوی در زیر شکنجه ماموران امنیتی

24-دسامبر-2013

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: رسول رضوی فعال مدنی آذربایجانی که در بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز به سر می برد، بر اثر شکنجه شدید ماموران این اداره در وخیم ترین وضعیت جسمانی به سر می برد. بیم آن می رود که عدم توجه نهادهای حقوق بشری به این امر این بار نیز فاجعه ای همچون مورد ستار بهشتی را بوجود آورد.

 

به گزارش گوناز تی وی، رسول رضوی فعال مدنی آذربایجانی که از روز چهارشنبه ۱۳ آذرماه توسط ماموران امنیتی بازداشت و به اداره اطلاعات تبریز منتقل شده، بر اثر چندین روز شکنجه شدید و مداوم در وخیم ترین وضعیت جسمانی به سر می برد و حیات وی در معرض تهدید قرار دارد.

 

بنا به این گزارش، پاهای این فعال مدنی به طور کامل بی حس شده و وی در اداره اطلاعات تبریز از ویلچر استفاده می کند. وی که از عینک استفاده می کند، در اثر ضربات شدید مشت و لگد بازجوهای اداره اطلاعات، شیشه عینکش شکسته و یکی از چشمانش به شدت آسیب دیده است. همچنین ب اثر شکنجه ها چندین دندان وی شکسته است.

 

رسول رضوی پیشتر در ۱۳ فروردین ماه سال نود به دلیل سخنرانی در تجمع اعتراضی میدان آذربایجان تبریز نسبت به خشکیدن دریاچه اورمیه تحت تعقیب نیروهای امنیتی قرار گرفته بود. رسول رضوی روز یکشنبه ۱۷ مهر ماه همان سال هنگام بازگشت از محل کار توسط ماموران اداره اطلاعات سپاه بازداشت و سوم آبان ماه همان سال به زندان مرکزی تبریز منتقل گردید. وی در نهایت پس از تحمل ۱۶ روز حبس در این زندان به قرار وثیقه ۳۰۰ میلیونی به طور موقت از زندان مرکزی تبریز آزاد گشت.

 

گفتنی است بر اساس قوانین موضوعه ایران و نیز اسناد بین المللی حقوق بشر دوستانه هرگونه اعتراف تحت فشارهای روحی و جسمی فاقد وجاهت قانونی می باشد.

برچسب ها:

زندانیان