نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

وزارت نیرو «خرابکاری پرسنل» نیروگاه در سیستم‌ توزیع برق را تکذیب کرد

9-جولای-2021

گروه خبری: دسته‌بندی نشده -

نفس در قفس،۱۸تیر ۱۴۰۰:  یک مقام وزارت نیرو روز جمعه، ۱۸ تیرماه، خبر خبرگزاری نزدیک به سپاه مبنی بر خرابکاری پرسنل نیروگاهی در سیستم‌ توزیع برق را تکذیب کرد.

به گزارش تسنیم، علیرضا توکلی، مدیرکل حراست شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی، در این باره گفت: «تاکنون هیچ مرجع امنیتی این خبر را تایید نکرده و تمامی نیروگاه‌های کشور طبق روال در مدار تولید قرار دارند.»

خبرگزاری فارس، نزدیک به سپاه پاسداران، روز پنج‌شنبه، ۱۷ تیر، در خبری بدون منبع روشن ادعا کرد که سه تن از پرسنل یکی از نیروگاه‌های برق «به‌ جرم همکاری با گروهک‌های ضد انقلاب توسط نهادهای نظارتی شناسایی و دستگیر شدند».

خبرگزاری فارس مدعی شده بود که «افراد بازداشت‌شده در راستای تخریب و از کار انداختن بخشی از نیروگاه برق و ایجاد قطعی‌های مکرر برق در برخی شهرهای بزرگ فعالیت داشتند»

این خبرگزاری بدون ذکر نام نیروگاه، نهاد نظارتی مرتبط یا مشخصات گروه «ضدانقلاب»، همچنین ادعا کرد که «در اعترافات صورت‌گرفته مشخص شد سازماندهی این افراد توسط بخشی از بدنه ضدانقلاب از خارج کشور صورت گرفته است».

در روزهای گذشته گسترش خاموشی‌ و قطع برق در ایران به اعتراضاتی در چندین شهر دامن زد. کارشناسان و نیز برخی مقامات رسمی دلیل خاموشی‌ها را کمبود تولید برق در نتیجهٔ عدم سرمایه‌گذاری طی سال‌های گذشته و نیز فرسودگی شبکه تولید و توزیع عنوان کرده‌اند.

همزمان همین خبرگزاری در گزارشی دیگر به‌نقل از مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق، اعلام کرد که در پی اجبار برخی صنایع و نیز تعطیلی موقت پنج‌شنبه‌های ادارات دولتی، جمعاً حدود سه هزار مگاوات در مصرف برق صرفه‌جویی شده و به توان توزیع میان مشترکان دیگر افزوده شده است.

برچسب ها:

زندانیان