نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

وزیر آموزش و پرورش: درباره معلمان زندانی نمی‌توانیم حرف آخر را بزنیم

4-آگوست-2015

گروه خبری: کارگران و اصناف -

سایت نفس در قفس: وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه درباره معلمان زندانی، وزارت آموزش و پرورش نمی‌تواند حرف اول و آخر را بزند، گفت که دستگیری معلم‌ها بحث‌هایی است که به قوه قضائیه و مقامات امنیتی مربوط می‌شود.

به  گزارش روزنامه فرهیختگان، علی‌اصغر فانی، درباره آخرین پیگیری‌های وزارت آموزش و پرورش از معلمان زندانی گفت: “تمامی همکارانی که ۳۱ تیر دستگیر شده بودند با پیگیری‌های آموزش و پرورش آزاد شده‌اند و هیچ معلمی از روز ۳۱ تیر در زندان نیست”.

فانی در مورد وضعیت سه معلمی که روز ۳۱ تیر راهی زندان شده‌اند، نیز گفت: “هیچ معلمی در آن روز راهی زندان نشده و تمامی معلم‌ها آزاد شده‌اند”.

پیش از این مصطفی ناصری، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش، درباره وضعیت سه معلمی که در زندان هستند، گفته بود: “سه معلمی که هم‌اکنون در بند هستند، محکومیت‌هایی از سال ۸۸ و ۸۹ داشته‌اند البته ما قبلا درخواست عفو از رئیس قوه را داشته‌ایم اما قوانین به ما اجازه نمی‌دهد به صورت صریح در این باره اظهارنظر کنیم و این افراد درواقع احکامی از قبل داشتند که معلق بوده و اجرا نشده بود اما قوه قضائیه زمان مناسبی را برای اجرای حکم این افراد انتخاب نکرده است و ما این موضوع را به وزیر اطلاعات، دادستان و همین‌طور اطلاعات و امنیت سپاه نیز منتقل کرده‌ایم و امیدواریم که این معلمان مورد عفو قوه قضائیه قرار گیرند، درواقع ما برای عفو با سازمان زندان‌ها صحبت کرده‌ایم تا آنها با رئیس قوه صحبت کرده و این موضوع به مقام معظم رهبری منتقل شود”.

منزلت معلم‌ها رعایت شود

رضا صابری، عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی، گفت: “مطالبات معیشتی تنها دلیل انتقاد معلم‌ها نیست و نباید در مورد انتقادهای معلم‌ها این‌گونه فکر کرد که آنها فقط به خاطر بالا رفتن حقوق و غیره، اعتراض می‌کنند”.

وی گفت: “بخشی از مطالبات صرفا این است که می‌خواهیم حقوق‌مان افزایش پیدا کن، بخشی از دلیل انتقادهای معلم‌ها به منزلت اجتماعی، ارزشیابی اجتماعی و ارزشیابی سازمانی برمی‌گردد و اینکه معلم باید داری زندگی اجتماعی مطلوبی باشد”.

به عقیده صابری، اگر مشکلات آموزش و پرورش حل شود، مشکلات جامعه حل خواهد شد.

برچسب ها:

زندانیان