نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

وزیر ارشاد از حذف ۱۰ فیلم با مضمون فمینیستی از جشنواره فجر خبر داد

19-ژانویه-2017

گروه خبری: آزادی بیان - زنان -

سایت نفس در قفس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ‌‌با اشاره به پالایش تعدادی از فیلم‌های جشنواره فجر از حذف ۱۰ فیلم با موضوعات فمینیستی خبر داد. وی همچنین از مسدودسازی ۱۶۰ هزار کانال در شبکه ای مجازی خبر داد و عنوان کرد «کمیته منتخب دولت در حوزه فضای مجازی تصویب کرده که کانال‌های بیش از ۵ هزار عضو باید اقدام به دریافت مجوز کنند.»

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سیدرضا صالحی امیری ظهر امروز در دیدار با مکارم شیرازی با اشاره به پالایش فیلم‌های جشنواره فجر، از حذف ۱۰ فیلم با موضوعات فمینیستی خبر داد.

فیلم «کاناپه»، ساخته کیانوش عیاری، یکی از فیلم‌های حذف شده از جشنواره فجر است. در این فیلم بازیگران زن روسری ندارند و برای دیده نشدن موی سرشان کلاه‌گیس گذاشته‌اند. «ملی و راه‌های نرفته‌اش»، ساخته تهمینه میلانی، از فیلم‌های دیگری است که در جشنواره فجر پذیرفته نشده است. خانم میلانی فیلم‌های زیادی با مضامین اجتماعی و مشکلات زنان ساخته است.

وی از مسدودسازی ۱۶۰ هزار کانال یکی از شبکه‌های اجتماعی خبر داد و عنوان کرد: «کمیته منتخب دولت در حوزه فضای مجازی تصویب کرده که کانال‌های بیش از ۵ هزار عضو باید اقدام به دریافت مجوز کنند، همچنین مسدودسازی سیم کارت‌های بدون هویت نیز از دیگر اقداماتی است که موردتوجه قرار گرفته است.»

زندانیان