نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

وزیر اطلاعات جزییاتی از ترور مخالفان مسلح حکومت در سالهای اخیر را ارایه داد

5-دسامبر-2014

گروه خبری: دسته‌بندی نشده -

سایت نفس در قفس: سید محمود علوی، وزیر اطلاعات ایران در مراسم رونمایی از «طرح جامع مسکن حوزه‌های علمیه» در سخنانی با استفاده از اصطلاح پر ابهام «تیر غیب» جزییاتی از کشته شدن تعداد زیادی از مخالفان مسلح خود بخصوص در منطقه بلوچستان ارایه داد.

سید محمود علوی، وزیر اطلاعات در «مراسم رونمایی از طرح جامع مسکن حوزه‌های علمیه» در سخنانی که توسط خبرگزاری قوه قضاییه منتشر شده است به ارایه جزییاتی از فعالیت‌های این وزارتخانه و بخصوص به نحو بی‌سابقه‌ای از مرگ مخالفان مسلح حکومت ایران که او آن را بوسیله «تیر غیب» خواند پرداخت.

وزیر اطلاعات در بخشی از سخنان خود به اقدامات امنیتی و اطلاعاتی این وزارتخانه در داخل و خارج کشور پرداخت و کشته شدن برخی عناصر گروه جیش العدل و دستگیری تعدادی از عوامل آن‌ها را از جمله این اقدامات بیان کرد.

علوی گفت: چند ماه پیش عبدالرئوف ریگی از عناصر نظامی جیش العدل و برادرزاده وی در پاکستان هدف «تیر غیب» قرار گرفتند، فردی به نام شیخ ندیم که همراه برادرش ۱۵شیعه پاکستانی و ۲ مهندس ایرانی را که در شهر کراچی پل ساخته بودند کشته بودند هم، هدف تیر غیب قرار گرفتند.

وزیر اطلاعات گفت: فردی هم که ۲۰ سال پیش رییس اطلاعات سیرجان را برای نشان دادن بارانداز قاچاقچیان به کوه برده و در لحظه‌ای غفلت از ارتفاع پرت کرده و کشته و به کراچی فرار کرده بود، شناسایی و قصاص شد.

وی افزود: فردی به نام محمد بزرگ‌زاده که طی سال‌های ۸۷ و ۸۸ پانزده نفر از ماموران انتظامی را شهید و به تانزانیا گریخته و با رونق اقتصادی‌اش در این کشور به گروه جیش العدل کمک مالی می‌کرد نیز هدف تیر غیب قرار گرفت.

وزیر اطلاعات گفت: ۵ نفر از گروه جیش العدل هم که قصد داشتند در سفر رییس جمهور به سیستان و بلوچستان، اسکله چابهار را منفجر کنند، شناسایی و دستگیر شدند.

وی یکی از برنامه‌های گروگانگیران شمشیر باز مطرح کشور را انفجار در مشهد در روز عاشورا اعلام کرد و گفت: ۱۰ کیلو مواد منفجره و ابزار و ادوات این گروه هم کشف شد.

وزیر اطلاعات گفت: عوامل ۲ تیم که قصد انفجار در مراسم روز قدس در شیراز و زاهدان را داشتند دستگیر یا کشته شدند.

وی افزود: یکی از عوامل برنامه انفجار در روز قدس در شیراز در عملیات صبح روز قدس کشته و عامل دوم که اهل کشور تونس بود زخمی شد. وزیر اطلاعات تابعیت فرد کشته شده را از کشور مصر اعلام کرد.

علوی همچنین گفت: ۴ نفر از تیمی هم که قصد بمب گذاری در روز قدس در زاهدان داشت در داخل کشور و نفر پنجم آن‌ها در خارج مرز دستگیر شدند.

گفتنی است آقای علوی این اطلاعات را که به ندرت از سوی وزارتخانه تحت مدیریت ایشان منتشر می‌شود به بهانه تاثیرات و تحولات منطقه بیان نمود.

برچسب ها:

زندانیان