نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

وضعیت بسیار وخیم اسماعیل برزگری در نتیجه ۱۱ بار اعتصاب غذا

19-نوامبر-2013

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: وضعیت جسمی اسماعیل برزگری پزشک و موزیسین آذربایجانی که از روز شنبه ۳ آبان ماه به اعتصاب غذا در زندان اوین دست زده است، بسیار وخیم گزارش می‌شود.

 

به گزارش اویان نیوز، این فعال آذربایجانی در اعتراض به عدم رسیدگی به وضعیت جسمی خود از سوی مسئولان زندان اوین دست به این اعتضاب زده است.

 

در حالی که ۲۴ روز از این اعتصاب غذای وی می‌گذرد، هنوز عکس العملی از سوی مسئولان زندان صورت نگرفته است.

 

طبق گفته شاهدان عینی، این فعال مدنی دچار شک‌های عصبی شدیدی می‌شود طوری که تعادل خود را از دست داده و تمام عضلات بدنش می‌گیرد. چندین بار اعتصاب پی در پی و شکنجه‌های متحمل شده باعث شده است تا این زندانی در مواقعی تعادل روانی خود را نیز از دست بدهد.

 

مسئولان زندان اوین بدون توجه به وضعیت وخیم و بحرانی این زندانی سیاسی، فقط وی را برای معالجه به بهداری زندان برده و از دادن مرخصی و یا امکان استفاده از پزشکان متخصص جهت درمان امتناع می‌ورزند.

 

از سوی دیگر و با تهدید نیروهای امنیتی، خانواده این فعال مدنی حاضر به ارائه اطلاعات بیشتر از پرونده دکتر برزگری و مصاحبه با خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری نیستند.

 

وی در روز ۲۰اردیبهشت۹۰ و به هنگام بازگشت از کنسرتی که در باکو ترتیب داده بود، توسط نیروهای سپاه بازداشت و به اتهام ارتباط با بیگانگان و تبانی و اقدام علیه امنیت ملی توسط قاضی پیرعباسی رییس شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ۷ سال و ۶ ماه حبس محکوم شده است.

 

برزگری طی نامه‌ای که در ششمین روز اعتصاب غذایش نوشته است، آورده است: «در ۲۰ اردیبهشت سال ۹۰ به اتهام استقلال طلبی دستگیر و ۸ روز را در یک منزل مسکونی با اعمال شکنجه های حیوانی که منجر به شکسته شدن استخوان گونه صورت گردید، نگهداری شدم. بعد از انتقال به زندان اوین و نگهداری ۶ ماهه در سلول‌های انفرادی ۲ الف سپاه پاسداران همراه با شکنجه‌های روحی و روانی، تهدید خود و خانواده‌ام، این بار پرونده برای جاسوسی برایم تشکیل دادند.» این زندانی سیاسی با بیان ۴ درخواست خود، اعلام کرده که تا رسیدن به درخواست‌ها به اعتصاب غذا ادامه خواهد داد. روشن شدن وضعیت پرونده و رسیدگی مجدد به آن؛ استفاده از مرخصی جهت رسیدگی به وضعیت دختر ۱۰ ساله‌اش که در تعقیب و گریز با ماموران یک چشم خود را از دست داده است؛ رسیدگی به وضعیت جسمی و بیماری خود؛ برخورداری از امکانات مساوی مانند سایر زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ اوین.

 

این موزیسین آذربایجانی و نوازنده ساز «کلارینت» تا کنون در اعتراض به وضعیت خود ۱۱ بار به اعتضاب غذا دست زده است ولی تاکنون به غیر از وخیم شدن اوضاع جسمی‌اش، نتوانسته است نتیجه‌ای به دست آورد.

برچسب ها:

زندانیان