نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

وضعیت جسمی وخیم یاشار دارالشفا در زندان اوین

6-نوامبر-2013

گروه خبری: دانشجویان -

سایت نفس در قفس: یاشار دارالشفا، فعال سابق دانش‌جویی که در بند ۳۵۰ زندان اوین محبوس است، از کمر دردهای مفرط رنج می‌برد.

 

به گزارش «نفس در قفس»، یاشار دارالشفاء فارغ‌التحصیل کارشناسی‌ارشد برنامه‌ریزی اجتماعی دانشگاه تهران که از تاریخ ۱۵ آبان ۱۳۹۱ برای گذراندن محکومیت ۵ ساله‌ی خود در بند ۳۵۰ زندان اوین محبوس است، به دلیل صافی کف پا و ممانعت مسولان از ورود کفش و کمربند مخصوص وی به زندان از کمردردهای مفرط رنج می‌برد.

 

یکی از بستگان وی به گزارش‌گر «نفس در قفس» گفت: «کمردردهای یاشار از چند ماه پیش آغاز شده و امروز به حدی رسیده که بعضا برای راه رفتن هم‌بندی‌هایش بایستی زیر بغلش را بگیرند. با این‌که پزشکی قانونی اعلام کرده است که وی باید تحت معاینه‌ی متخصص مغز و اعصاب باشد، اما مسولان زندان از این امر طفره می‌روند و اجازه‌ی این کار را نمی‌دهند.»

 

وی هم‌چنین افزود: «مقام‌های دادستانی ظاهرا خیلی از این وضع شرمنده هستند و هر بار وعده می‌دهند ظرف یکی دو روز مشکل را حل کنند. این‌طور که از حرف‌های آنها و خود زندانیان برمی‌آید، اطلاعات زندان مانع درمان زندانی‌هاست.»

 

یاشار دارالشفاء به جرم اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی و توهین به رییس‌جمهور در دادگاه بدوی به ریاست قاضی صلواتی به ۷ سال حبس تعزیری محکوم شده بود که این حکم در دادگاه تجدیدنظر به ۵ سال و نیم حبس تعزیری تبدیل شد.

 

یاشار دارالشفا ابتدا در ۱۳ آبان ۸۸ دستگیر و بیست روز در زندان اوین بود، سپس در بهمن ماه ۸۸ به همراه ۶ تن از اعضای خانواده‌اش احضار و نزدیک به چهل روز را در زندان اوین در بازداشت بود.

 

دبیر سابق تشکل اسلامی دانشجویان اصلاح طلب دانشگاه بین المللی قزوین و دانشجوی کارشناسی ارشد رشته برنامه ریزی دانشگاه تهران یکی از هفت عضو خانواده دارالشفا است که پیش از این در دو ماه آخر سال ۱۳۸۸ بازداشت و همگی به زندان اوین منتقل شدند.

 

او که با رتبه چهار کنکور کارشناسی ارشد وارد دانشگاه تهران شد، در جریان حوادث پس از دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دو مرتبه در تاریخ های ۱۳ آبان ۱۳۸۸ به مدت ۲۰ روز و در تاریخ ۱۵ بهمن ۱۳۸۸ به همراه مادر و برادرش در منزل بازداشت، و برای مدت۳۲ روز در زندان اوین محبوس شد.

برچسب ها:

زندانیان