نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

وضعیت نامناسب نازک افشار در زندان اوین

5-آوریل-2016

گروه خبری: زنان -

سایت نفس در قفس: وضعیت جسمی نازک افشار در بند زنان زندان اوین نامناسب است. بیهوشی‌های مداوم و حالت اغما هم‌ بندیان این زندانی سیاسی و خانواده‌ی وی را نگران کرده است.

به گزارش کلمه، اوضاع جسمی نازک افشار، کارمند ایرانی‌الاصل سفارت فرانسه که ابتدای اسفند ماه سال گذشته در فرودگاه امام بازداشت شده و به بند زنان زندان اوین منتقل شده بود، نامساعد است. وی مرتب بی‌هوش می‌شود و بدن وی بر اثر زمین خوردن های پیاپی کبود شده است.

بر اساس این گزارش وی بیش از سه هفته است در زندان اوین بلاتکلیف است و قاضی صلواتی علیرغم آنکه برای نازک افشار وثیقه تعیین شده، در آزادی وی سنگ‌اندازی می‌کند.

این کارمند وزارت خارجه فرانسه برای دیدار مادر مریض احوال خود که پزشکان از درمان وی قطع امید کرده بودند به ایران سفر کرده اما خودش نیز از بیماری خاصی رنج می‌برد و هنگام انتقال به زندان اوین جلوی در اوین دچار تشنج شده، از حال رفته و بر زمین افتاده است. او به دلیل همین بیماری در مرخصی استعلاجی به سر می‌برد.

نازک افشار پیش از این در تابستان سال ۸۸ نیز به دلیل اشتغال در بخش فرهنگی سفارت فرانسه بازداشت و پس از مدتی آزاد شده و به فرانسه بازگشته بود.

برچسب ها:

زندانیان