نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

وضعیت وخیم آیت مهر‌علی‌بیگلو در بیست و چهارمین روز اعتصاب غذا

8-می-2014

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: آیت مهرعلی‌بیگلو، زندانی سیاسی زندان مرکزی تبریز که از روز سه‌شنبه ۲۶ فروردین ماه در اعتصاب غذاست در وضعیت وخیمی به سر می‌برد.

بنا به اطلاع «نفس در قفس»، این عضو زندانی «یئنی‌گاموح» که در بند مالی زندان مرکزی تبریز محبوس است، بر اثر ۲۴ روز اعتصاب غذا از درد معده‌ی شدید رنج برده و به علت درد حتی قادر به خوابیدن نیست.

برادر این فعال سیاسی آذربایجانی در گفت‌و‌گو با گزارش‌گر «نفس در قفس» ضمن تایید این مطلب افزود: «روز سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت خانواده‌ی آیت موفق به ملاقات کابینی با وی شدند که در این ملاقات وی از درد شدید معده و کمر خود خبر داده است.»

طبق گفته‌ی خانواده‌ی آیت مهرعلی‌بیگلو، وی به شدت لاغر شده است.

آقای مهرعلی‌بیگلو در مورد برخورد مسولین در خصوص اعتصاب غذای برادرش نیز تصریح کرد: «تاکنون هیچ یک از مسولان به خواسته‌های وی اعتنایی نکرده‌اند. روز شنبه نیز بنده خود با دادستان تبریز قرار ملاقات دارم که امیدواریم سخنان ما آن‌جا شنیده شود.»

وی با درخواست کمک از نهادهای حقوق بشری گفت: «امروز نه تنها برادر من که برادران بسیاری در زندان‌ها به سر می‌برند. این افراد به دلیل مطالبات عادلانه‌شان به احکام ناعادلانه محکوم شده‌اند و حتی از حقوق زندانیان عادی نیز محروم می‌باشند.»

گفتنی است، آیت مهرعلی‌بیگلو  از روز سه‌شنبه ۲۶ فروردین ماه ۱۳۹۳ در اعتراض به تهدید، احضار و دستگیری اعضای خانواده‌های زندانیان سیاسی و نیز آزار و اذیت مضاعف آنان از جمله تبعید زندانیان سیاسی، عدم موافقت با انتقال زندانیان سیاسی به شهر محل سکونت‌شان، تفتیش منازل زندانیان به طرزی خشن و ایجاد رعب و وحشت در منازل آنان و نیز عدم اعطای مرخصی به زندانیان سیاسی دست به اعتصاب غذا زده است.

زندانیان