نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

وضعیت وخیم جسمی قاسم آبسته، زندانی عقیدتی اهل سنت

23-آگوست-2014

گروه خبری: اقلیت های دیني -

سایت نفس در قفس: قاسم آبسته٬ زندانی عقیدتی رجایی شهر در شرایط وخیم جسمی قرار دارد.

بنا به اطلاع «نفس در قفس»، قاسم آبسته٬ زندانی عقیدتی اهل سنت ۱۰ روز است که از درد شدید کلیه و مثانه رنج می برد اما مسئولین زندان رجایی شهر از درمان او سر باز می‌زنند.

به گفته یکی از بستگان این زندانی اهل سنت، درد کلیه‌های او به قدری زیاد است که قادر به انجام کارهای روزمره خود نیست و همیشه در بستر است و بهداری زندان باوجود این درد شدید تنها به تجویز قرص استامینوفن برای او اکتفا کرده‌است.

قاسم آبسته که متأهل و دارای دو فرزند است؛ در بهمن ماه ۱۳۸۸ بازداشت و به سلول‌های انفرادی اداره اطلاعات ارومیه منتقل شد. او هشت ماه را در این بازداشت‌گاه در زندان انفرادی نگهداری شد و سپس به زندان اوین منتقل و مدت شش ماه را نیز در سلول‌های انفرادی بند ۲۴۰ و ۲۰۹ اوین بسر برد و پس از ۱۴ ماه بلاتکلیفی در سلول‌های انفرادی اداره اطلاعات ارومیه و تهران و تحمل فشارهای شدید جسمی و روحی نخست به بند ۳۵۰ زندان اوین و پس از ۲۰ روز در تاریخ ۲۵ فروردین ۱۳۹۱ به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.

او که با اتهاماتی از قبیل محاربه از طریق هواداری از گروه‌های سلفی روبرو شده‌است از آن تاریخ تاکنون نزدیک ۵ سال است که بلاتکلیف در زندان رجایی شهر زندانی است.

برچسب ها:

زندانیان