نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

وضعیت وخیم جسمی و نگران کننده محمدرضا پورشجری در زندان

9-آگوست-2013

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس:‌ محمدرضا پورشجری، وبلاگ نویس و زندانی سیاسی محبوس در ندامتگاه مرکزی کرج مجددا از روز ۱۳ مرداد در وضعیت وخیم و بسیار نگران کننده‌ای قرار گرفته و به بهداری زندان منتقل شده است.

 

به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، وضعیت جسمی‌ محمدرضا‌ پورشجری با وجود توصیه پزشکان مبنی بر انجام عمل باز قلب مجددا به وخامت گراییده و با وجود اینکه ۱۱ ماه از سکته قلبیش می‌‌گذرد تا کنون حق استفاده از مرخصی درمانی را نیافته است.

 

میترا پورشجری دختر این وبلاگ نویس دربند پیش‌تر اعلام کرده بود که پدرش در تماسی تلفنی درخواست کرده بود که در صورت مردن مورد کالبد شکافی قرار بگیرد، چرا که حتا از نام داروهایی که در زندان به او تزریق می‌‌کنند بی‌ اطلاع است.

 

محمدرضا پورشجری، زندانی سیاسی ۵۱ ساله که با نام مستعار سیامک مهر وبلاگ می‌‌نوشت و علاوه بر ناراحتی شدید قلبی، از مشکلات نارسایی کلیوی، مشکلات گوارشی و دیسک کمر نیز رنج می‌‌برد،، در تاریخ ۲۱ شهریور ۱۳۸۹ در منزل مسکونی ‌اش واقع در کرج بازداشت و مدت ۷ ماه را در سلول‌های انفرادی زندان رجایی شهر مورد شکنجه، بازجویی و ضرب و شتم قرار گرفت، وی سپس به تحمل ۴ سال حبس تعزیری محکوم شد و مدتی‌ بعد به ندامتگاه مرکزی کرج که هیچ زندانی سیاسی در آن‌ وجود ندارد تبعید شد.

زندانیان