نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

وضعیت وخیم جسمی یاشار دارالشفا و مخالفت مسولان با مرخصی وی

22-نوامبر-2013

گروه خبری: دانشجویان -

سایت نفس در قفس: یاشار دارالشفا فعال دانش‌جویی و سیاسی طیف چپ که در بند ۳۵۰ زندان اوین محبوس است، از کمردردهای مفرط رنج می‌برد.

 

به گزارش «نفس در قفس»، یاشار دارالشفاء فارغ‌التحصیل کارشناسی‌ارشد برنامه‌ریزی اجتماعی دانشگاه تهران که از تاریخ ۱۵ آبان ۱۳۹۱ برای گذراندن محکومیت ۵ ساله‌ی خود در بند ۳۵۰ زندان اوین محبوس است، به دلیل ابتلا به صافی کف پا از کمردردهای مفرط رنج می‌برد. امری که با بی‌اعتنایی مسولان زندان مواجه شده است.

 

یک منبع مطلع در همین رابطه به گزارشگر «نفس در قفس» گفت: «یاشار را چند روز پیش برای انجام ام‌آر‌آی اعزام کردند که بنا تشخیص پزشک مربوطه وی بایستی فورا تحت درمان در بیمارستانی خارج از زندان قرار گیرد.»

 

وی ادامه داد: «خانواده‌ی وی به شدت نگران وضعیت او هستند و بارها از دادگاه درخواست مرخصی استعلاجی برای وی کرده‌اند که این درخواست در هر نوبت از سوی مقامات رد شده است.»

 

شایان ذکر است، یاشار دارالشفا، فارغ التحصیل مقطع کارشناسی رشته مدیریت صنعتی از دانشگاه بین المللی قزوین هست که با رتبه ۴ در کنکور کارشناسی ارشد قبول و وارد دانشگاه تهران شد.

 

یاشار دارالشفاء به جرم اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی و توهین به رییس‌جمهور در دادگاه بدوی به ریاست قاضی صلواتی به ۷ سال حبس تعزیری محکوم شده بود که این حکم در دادگاه تجدیدنظر به ۵ سال و نیم حبس تعزیری تبدیل شد.

 

وی ابتدا در ۱۳ آبان ۸۸ دستگیر شده و بیست روز در زندان اوین بود، سپس در بهمن ماه ۸۸ به همراه ۶ تن از اعضای خانواده‌اش احضار و نزدیک به چهل روز را در زندان اوین در بازداشت بود.

 

دبیر سابق تشکل اسلامی دانشجویان اصلاح طلب دانشگاه بین المللی قزوین یکی از هفت عضو خانواده دارالشفا است که پیش از این در دو ماه آخر سال ۱۳۸۸ بازداشت و همگی به زندان اوین منتقل شدند.

 

او که با رتبه چهار کنکور کارشناسی ارشد وارد دانشگاه تهران شد، در جریان حوادث پس از دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دو مرتبه در تاریخ های ۱۳ آبان ۱۳۸۸ به مدت ۲۰ روز و در تاریخ ۱۵ بهمن ۱۳۸۸ به همراه مادر و برادرش در منزل بازداشت، و برای مدت۳۲ روز در زندان اوین محبوس شد.

برچسب ها:

زندانیان